خبر تلف شدن 300 گونه جانوری نادر در لارستان حقیقت ندارد

شیراز (پانا) - در پی انتشار خبر تلف شدن 300 راس از گونه نادر جانوری در لارستان فارس در یکی از خبرگزاری های محلی این شهرستان، انصاری رئیس محیط زیست شهرستان لار با تکذیب این خبر اظهار کرد در سال جاری بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک به حیات وحش مناطق تحت مدیریت این شهرستان سرایت نکرده است. 

کد مطلب: ۱۱۲۵۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
خبر تلف شدن 300 گونه جانوری نادر در لارستان حقیقت ندارد

به گزارش اداره محیط زیست شهرستان لارستان، انصاری گفت: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه‌ای که انجام شده است طاعون نشخوارکنندگان کوچک در لارستان فارس مشاهده نشده است و با تلاش و سختکوشی نیروهای اجرایی این شهرستان از سرایت این بیماری به حیات وحش ارزشمند این منطقه جلوگیری شده است.
او با اشاره به تشکیل کارگروه بحران در شهرستان لار بلافاصله پس از شیوع این بیماری در بوانات و برگزاری جلسات مرتبط با حضور فرمانداری و ادارات مسئول در این زمینه تصریح کرد: تمام دام‌های اطراف مناطق تحت مدیریت در مقابل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده و با ضد عفونی کردن کلیه آبشخورها و کنترل ورود دام به مناطق در سال جاری و پایش مستمر و نظارت بر مناطق که به نحو شایسته انجام گرفته است بیماری طاعون نشخوارکنندگان به قوچ و میش لارستان و سایر گونه ها صدمه ای وارد نکرده است.
وی افزود: در سال گذسته تعدادی از حیات وحش لارستان به علت طاعون نشخوارکنندگان از بین رفته بودند اما اولاً از گونه‌های متنوع جانوری نبوده ثانیاً متعلق به زمان گذشته است.

براساس این گزارش، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس نیز از مردم فهیم استان تقاضا کرد از بازنشر شایعات و اخبار جعلی در فضای مجازی جلوگیری کرده و در صورت اعلام هر گونه خبر و اطلاعیه، موارد را از مبادی رسمی اطلاع رسانی دنبال کنند‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار