مدیرعامل سازمان بیمه سلامت

برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع باید اجرایی شود

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع یکی از وظایف و نکات مهم محسوب می‌شود که به آن اعتقاد داریم و باید اجرایی شود و از سوی دیگر باید بیشترین توجه را به کادر بهداشتی و درمانی در روستاها داشته باشیم.

کد مطلب: ۱۱۲۵۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع باید اجرایی شود

به گزارش سازمان بیمه سلامت، محمد مهدی ناصحی در مراسم امضای تفاهم نامه برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در سال ۱۳۹۹ که با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت و در سازمان بیمه سلامت برگزار شد، افزود: یکی از بخش‌های آسیب پذیر جامعه، روستاییان هستند و باید توجه بیشتری به این بخش از جامعه شود. استقرار خدمات الکترونیک سلامت در روستاها از اهمیت زیادی برخوردار است و از طرفی زیرساخت‌های لازم وجود دارد. استقرار نظام ارجاع تا سطح نهایی یکی از اهداف است که در این جهت قدم بر می‌داریم. توجه به دوراپزشکی با توجه به شرایط کشور نیز اهمیت دارد.

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت بیان کرد: نظارت‌ها باید نشان دهد که پزشک و کادر بهداشتی، منابع را دریافت کرده است. همچنین باید منابع را پیگیری کنیم و تخصیص‌ها به‌موقع داده شود.

ناصحی گفت: البته یکی از نظرات این است که منابع مربوط به پزشکان خانواده روستایی به طور مستقیم به معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی داده شود. در زمینه ایجاد انگیزه برای پزشکان جوان نیز باید تلاش بیشتری انجام بدهیم.

ارتقای حوزه بهداشت نیازمند نگاه بلند مدت است

علی‌رضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت: افرادی می‌توانند حوزه بهداشت را ارتقا بدهند که نگاه بلند مدت داشته و برنامه پایداری داشته باشند و برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع یکی از اقداماتی است که امیدواریم با کمک سازمان بیمه سلامت به ثمر بنشیند.

وی افزود: یکی از اهداف پیوستن سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هماهنگی بیشتر بیمه‌ها با وزارت بهداشت در حوزه اجرا بود. بحث اصلی این بود که باید منابع در اختیار جایی باشد که برنامه‌ها را اجرا می‌کند.

رییسی ادامه داد: از طرفی برنامه ریزی بدون منابع پایدار ممکن نیست، این اتفاق رخ داد و وقتی سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازگشت، هماهنگی‌های بسیار خوبی انجام شد.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: باید به این شکل نگاه کنیم که هر دستگاهی در هر استان اگر تولید هزینه می‌کند، باید منابع آن هم در نظر گرفته شود. وقتی یک اقدام به صورت ناقص اجرا شود، دستگاه اجرا کننده مظلوم واقع می‌شود. البته وزیر بهداشت همواره از حوزه بهداشت حمایت کرده است و این حمایت ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار