منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود

زاهدان(پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه در پی اقدامات و پیگیری‌های انجام شده تا پایان امسال راه‌اندازی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود

ماندانا زنگنه روز پنجشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه اظهار کرد: فعال شدن این منطقه می‌تواند مبادلات مرزی میان این شهرستان و کشور پاکستان را بیشتر کند.

وی ادامه داد: همچنین میزان قابل توجهی اشتغال به طور مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان میرجاوه ایجاد خواهد شد به همین دلیل می‌تواند نقش مهمی در تحول منطقه ایفا کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مناطق ویژه اقتصادی رامشار و میرجاوه در ۲ نقطه سیستان و مرکز استان می توانند سبب افزایش مبادلات مرزی استان با دو کشور افغانستان و پاکستان شود.

وی بیان کرد: در پی این مهم میزان ترانزیت سیستان و بلوچستان افزایش خواهد یافت و می‌تواند رونق مناطق مرزی استان را به همراه داشته باشد.

میرجاوه از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۷۵ کیلومتری شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان و هم مرز با پاکستان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار