فولادوند: برای فراگیری تکالیف جدید، نیاز به آموزش های جدید داریم

تهران (پانا) - شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان شهر تهران با حضور فولادوند مدیرکل؛ خوش قدم رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران و نمایندگان انجمن اولیا و مربیان در محل سالن کنفرانس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: برای فراگیری تکالیف جدید، نیاز به آموزش های جدید داریم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران؛ در این نشست صمیمی؛ فولادوند با اشاره به نقش مهم انجمن های اولیا و مربیان اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا در حالی مدارس بازگشایی ‌شدند که تجربه ای اینچینی را در سنوات گذشته نداشته‌ایم. حرکتی در جریان است که هیچ ذهنیت و تجربه ای ما و حتی جامعه جهانی نسبت به آن قبلا نداشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: البته چهارماه تجربه اول اسفند تا خردادماه سال قبل را داشته ایم ولی سالی بسیار متفاوت را تجربه می کنیم و با یک مسئله جمعی روبه‌رو هستیم که آموزش و پرورش به تنهایی توان مقابله با آن را ندارد.

وی در خصوص انجام آموزش های مجازی در مدارس اضافه کرد: زیرساخت‌های این آموزش ها باید تماماً آماده شود و هم اکنون در حوزه تعلیم و تربیت وارد پیچی شده ایم که باید با همفکری و همکاری و استفاده از خرد جمعی و تجربیات دیگران این مشکل را نیز پشت سر بگذاریم.

فولادوند گفت: وارد زیست‌بوم جدیدی شده ایم و تعاریفی که از نقش ها در گذشته داشته ایم تفاوت کرده است. نقش مدرسه در شرایط کنونی متحول شده است. همچنین نقش معلمی که سر ساعت در کلاس درس حضور می یافت و با استفاده از تجربیات گذشته تدریس حضوری داشت، جای خود را به معلمی داده که مستقیم با دانش‌آموز چهره به چهره روبرو نیست و باید متناسب با شرایط جدید آموزش های خود را ارایه دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت ادامه داد: تعلیم و تربیت حضوری با توجه به نقش الگویی معلم بسیار حائز اهمیت است. امروز حتی نقش مدرسه و نیروهای خدماتی در شرایط فعلی تغییر کرده است. در حوزه تعلیم و تربیت نسبت به قبل برای فراگیری تکالیف جدید نیاز به آموزش های جدید داریم.

وی اضافه کرد: شرایط سخت شده است؛ از یک طرف با تعلیم و تربیت و پرورش نیروی انسانی و با تولید سرمایه فرهنگی روبرور هستیم که در رقابت با سایر کشورها وارد رقابت های بین المللی می شوند و از طرف دیگر با خانواده ها و فرزندان به عنوان سرمایه آنها که باید سلامت دانش آموزان را اولویت کار خود قرار دهیم.

فولادوند با اشاره به اینکه با احتیاط به سمت جلو حرکت می کنیم گفت: در طول تاریخ انسان برای جاودانگی و ماندگاری جنگیده است و در مقابل همه بلایا به دنبال راه‌حل بوده است. می بایست تلاش کنیم هر چند آموزش حضوری قابل مقایسه با نوع آموزشی مجازی نیست، ولی آموزش و جنب و جوش دانش آموزان تداوم داشته باشد. آموزش و پرورش به کمک اولیا نیاز مبرم دارد و جزء نیازهای اولیه ما؛ همکاری با اولیا است.

وی به نقش عملی بیشتر خانواده و اولیا در برنامه ریزی و سیاست های آموزشی و پرورشی تاکید و خاطرنشان کرد: برای اجرایی کردن این نقش بدون همکاری اولیا و همدردی آنها در این بحران، به هیچ وجه نمی توانیم پا پیش بگذاریم؛ باید از این فرصت استفاده کنیم. تعلیم و تربیت وارد یک مرحله جدید شده؛ مدرسه و اولیا باید در کنار هم برای حل مشکلات ناشناخته تعلیم و تربیت وارد عمل شوند. ما به عنوان متولیان تعلیم و تربیت باید فرهنگ همکاری هایمان را ارتقا دهیم و نقش و اثر اولیا در شوراهای مهم تصمیم گیری آموزش و پرورش بی بدیل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار