مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها خبر داد

بهره‌برداری بیش از ۱۵۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری طی ۳ سال گذشته

تهران ( پانا) - مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از احداث و بهره‌برداری بیش از ۱۵۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری و بهسازی ۴۰۰ کیلومتر پیاده‌رو در شهرها طی سه سال اخیر خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری بیش از ۱۵۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری طی ۳ سال گذشته

به گزارش ایسنا، مرضیه حصاری همزمان با اول مهرماه، روز جهانی بدون خودرو در مراسم تقدیر از فعالان عرصه دوچرخه سواری شهری که بصورت محدود برگزار شد با اشاره به استمرار پویش ملی حمل و نقل پاک شهرداری های سراسر کشور گفت: این پویش از سه سال پیش با محوریت سازمان شهرداری ها و دهیاری ها آغاز به کار کرده و در طول این مدت سهم شایان توجهی در توسعه و ترویج فرهنگ استفاده از شیوه های حمل و نقل پاک و جلب نظر مسئولین شهرداری‌ها در حرکت به سوی توسعه زیرساخت های حمل و نقل پاک داشته است.

وی از احداث و بهره‌برداری از بیش از ۱۵۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری و بهسازی ۴۰۰ کیلومتر پیاده رو از سوی شهرداری ها خبر داد و افزود: در جهت ترویج استفاده از شیوه های حمل و نقل پاک بیش از ۱۰۰۰ همایش در طول سال در شهرها برگزار می شود. همچنین بهره‌برداری از بیش از ۱۵۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه، بهسازی ۴۰۰ کیلومتر پیاده رو، در دستورکار قرار گرفتن احداث ۲۰۰ کیلومتر مسیر جدید دوچرخه در سطح شهرها و حتی مابین شهرها و نیز تولید محتوا برای انتشار در فضای مجازی انجام شده است.

وی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا و ضرورت فاصله‌گذاری فیزیکی در جامعه، شاهد استقبال شهروندان از شیوه های حمل و نقل پاک و به تبع آن تبلیغ و ترویج این شیوه‌ها در سطح شهرها هستیم؛ با توجه به در پیش بودن روز جهانی بدون خودرو و آغاز سال تحصیلی جدید،‌ تصمیم بر آن شد تا همزمان با بسیاری از دیگر شهرهای دنیا با هدف ترویج فرهنگ "عدم استفاده از خودروی شخصی در سفرهای روزانه" اقدامی شایسته صورت گیرد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تاکید کرد: در ابتدای مرداد ماه سال جاری با ارسال ابلاغیه ای توسط آقای جمالی‌نژاد، ریاست محترم سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور به شهرداران سراسر کشور، مقرر گردید در روز اول مهر سال جاری به مناسبت روز جهانی بدون خودرو، هر شهر یا منطقه از کلان‌شهرها به صورت نمادین یک یا دو معبر را برای عبور خودروها مسدود و تنها برای عبور دوچرخه و عابر پیاده اختصاص دهند.

وی افزود: خوشبختانه با استقبال و همکاری بی‌شائبه شهرداران فعال و دغدغه‌مند در بیش از ۲۰ شهر بالای ۵۰۰ هزار نفر و در چندین شهر با جمعیت کوچک که بستر بسیار خوبی برای توسعه حمل و نقل پاک هستند، این فعالیتها و مراسم با حضور و همکاری شهروندان با هماهنگی تمامی ارگان های ذی مدخل از ساعت ۱۶ تا ۱۸ عصر سه شنبه اول مهر ماه با رعایت فاصه گذاری اجتماعی برگزار می شود.

حصاری تاکید کرد: این اقدام شایسته شهرداری ها ما را بر آن داشت تا در حد توان خویش از این عملکرد شایسته تقدیر و تشکر به عمل آوریم. لذا از برخی شهرداران و معاونین و مسئولین فعال و همدل حوزه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل پاک شهرداری تهران و فعالین اجتماعی شهر تهران به همراه تنی چند از دوچرخه سواران سطح شهر که به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند به نمایندگی از فعالان این حوزه در سراسر کشور دعوت و قدردانی می شود تا در این روز خاص بیش از پیش در راستای توسعه حمل و نقل پاک و داشتن شهر زیست محور گام برداریم.

وی بر لزوم همکاری رسانه ها به ویژه صدا و سیما در ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک تاکید کرد و افزود: برای بهره گیری از حمل و نقل پاک نیازمند تبلیغ و ترویج این شیوه‌ها در سطح شهرها هستیم که در این مسیر رسانه ها و صدا و سیما باید به صورت جدی پای کار باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار