کلاسی که ابتلا به کرونا در آن مشاهده شود، تعطیل می‌شود

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد اگر دانش آموزی در کلاس و یا خارج از کلاس درس به کرونا مبتلا شود و ابتلای وی ثابت شود، آن کلاس تعطیل خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
کلاسی که ابتلا به کرونا در آن مشاهده شود، تعطیل می‌شود

به گزارش صدا و سیما، مهرزاد حمیدی گفت: در صورتی که مورد ابتلا در کلاس های درس مدارس مشاهده نشود کلاس به فعالیت خود ادامه خواهد داد. ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا هر تصمیمی درباره تعطیلی مدارس و کلاس های درس بگیرد ما تابع آن هستیم.

حمیدی در پاسخ به این سؤال که تاکنون کلاس مدرسه ای به خاطر ابتلای دانش آموزان به کرونا تعطیل شده است یا خیر؟ افزود: اگر در کلاسی مورد ابتلا مشاهده و ثابت شود آن کلاس باید تعطیل شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به زنگ ورزش مدرسه ها اشاره کرد و گفت: طبق شیوه نامه های بهداشتی ورزش های گروهی و پر برخورد در مدارس ممنوع است اما ورزش های هوازی و ورزش هایی مانند تنیس روی میز، بدمینتون که فاصله گذاری اجتماعی در آنها حفظ می شود و پر برخورد هم نیست می توانند در مدارس اجرا شود.

وی تصریح کرد: دانش آموزانی که آموزش مجازی دارند و امکان حضور در مدرسه را ندارند می توانند از طریق فیلم های ورزشی بارگذاری شده در شبکه شاد و یا برنامه های ورزشی مشخص شده در تلویزیون به ورزش در خانه بپردازند.

حمیدی در پاسخ به این سؤال که در برنامه درسی برخی مدارس زنگ ورزش دیده نمی شود گفت: برای برخی از مدیران مدارس این ابهام به وجود آمده که زنگ ورزش حذف شده است اما ما امروز از طریق شبکه شاد با 300 هزار مدیر مدرسه صحبت کردیم و به آنها اعلام کردیم که زنگ ورزش در مدرسه ها نه تنها تعطیل نیست بلکه توصیه هم می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: تجربه نشان می دهد که نوجوانان و جوانانی که ورزش را در برنامه روزانه خود داشته بدن سالمی دارند و ایمنی بیشتر نسبت به ویروس کرونا پیدا می کنند. طبق شیوه نامه بهداشتی ارسال شده به مدرسه ها ورزش های گروهی و جمعی مانند فوتبال، والیبال و بسکتبال گروهی در مدارس ممنوع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار