تاکید عضو شورای عالی آموزش و پرورش بر رعایت حق سلامت و حق آموزش دانش‌آموزان

تهران (پانا) - عضو شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد باید کارکردهای تربیتی، فرهنگی و اجتماعی مدرسه بیشتر از گذشته برای دانش آموزان و اولیاء آنان تبیین شود.

کد مطلب: ۱۱۲۴۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
تاکید عضو شورای عالی آموزش و پرورش بر رعایت حق سلامت و حق آموزش دانش‌آموزان

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای عالی آموزش و پرورش، مریم رنگ آمیز طوسی عضو شورای عالی آموزش و پرورش به همراه سیدرضا خاتم پور مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد از مدارس حاشیه این شهر بازدید کرد.

رنگ آمیز طوسی با اشاره به لزوم مشارکت و همکاری بیشتر والدین در تعلیم و تربیت فرزندانشان، افزود: این بازدید در راستای نظارت میدانی بر عملکرد آموزشی مدارس در سال تحصیلی جدید و شرایط کرونایی انجام شد و از چند مدرسه در دوره های مختلف تحصیلی بازید بعمل آمد.

وی با اشاره به ارائه آموزش ترکیبی در مدارس، اظهار داشت: در این بازدیدها ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی، اولویت آموزش حضوری مدارس و نوع اثربخشی تعاملی آموزش حضوری و برتری آن با آموزش های مجازی در عین توجه به سلامت دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با حضور در جمع دانش‌آموزان و مراکز آموزشی به راحتی می توان فهمید که علاوه برکارکرد آموزشی، سایر کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و... مدرسه هنوز هم در بسیاری از مناطق کشورمان قابل لمس می باشد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش افزود: امیداست با تلاش و کوشش همکاران ستادی مشکلات مطرح شده توسط همکاران و دانش آموزان به زودی مرتفع شود و اعتماد خانوادها بیشتر از قبل نسبت به آموزش و پرورش جلب شده و شور، نشاط و سرزندگی بیشتر از قبل در مدارس کشورمان شاهد باشیم.

رنگ آمیزطوسی با تبریک بهار تعلیم و تربیت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، از تلاش و فداکاری همکاران عزیز و دلسوز برای روشن نگه داشتن چراغ تعلیم و تربیت تقدیر و تشکر کرد.

وی ادامه داد: با توجه به مسئولیتی که خانوادهها و مدارس در مورد رعایت حق سلامت و حق آموزش دانش آموزان برعهده دارند باید دقت نمود تا توازن لازم بین این دو موضوع برقرار باشد، توجه به یکی باعث از بین رفتن دیگری نشود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش در پایان با درخواست از معلمان و مدیران مدارس، گفت: باید کارکردهای تربیتی، فرهنگی و اجتماعی مدرسه بیشتر از گذشته برای دانش آموزان و اولیاء آنان تبیین شود تا والدین با طیب خاطر و اعتمادی که به مدرسه پیدا می کنند آموزش و پرورش فرزندانشان را به مدرسه بسپارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار