در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان:

عملکرد سازمان در خصوص اقدامات مبارزه با کرونا تبیین شد

زنجان (پانا) - پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان در سال جدید به صورت ویدئو کنفرانس با حضور استاندار زنجان، مدیر کل آموزش و پرورش زنجان و سایر اعضا شورا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد سازمان در خصوص اقدامات مبارزه با کرونا تبیین شد

ذبیح الله تاراسی معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان در این جلسه، اظهار کرد: از ابتدای اعلام شیوع بیماری کرونا در استان تاکنون 26 هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده و 50 هزار عدد ماسک در بین ادارات مناطق و نواحی چهارده‌گانه جهت توزیع به مدارس شهری و روستایی ارسال شده است.

ذبیح‌الله تاراسی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی ویژه‌ای برای نیروهای خدماتی مدارس برگزار و آموزش‌های لازم به آنان ارائه شد و این در حالی است که دستورالعمل‌های ابلاغی از جانب وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان به مدارس برای اجرا ابلاغ شده است.

وی با اشاره به سرانه بهداشتی، افزود: در اسفند ماه سال گذشته قریب به 13 میلیارد ریال و در مرداد ماه امسال قریب به 4 میلیارد ریال اعتبار برای سرانه بهداشتی تخصیص داده شده و امیدواریم به زودی 15 میلیارد ریال نیز اعتبار جدید اختصاص یابد.

این مسئول با اشاره به دانش‌آموزانی که به آموزش مجازی دسترسی ندارند، تصریح کرد: از سمن‌ها درخواست می‌شود تا در راستای تامین تجهیزات برای دسترسی دانش‌آموزان به شبکه شاد، همکاری و فعالیت لازم را داشته باشند.

تاراسی در ادامه از آغاز اجرای طرح کوچ از 26 مهر ماه امسال خبر داد و یادآور شد: طرح کوچ برای مدیریت وزن و کاهش چاقی دانش‌آموزان اجرا می‌شود که طرح ملی بوده و نیاز به هماهنگی با دستگاه‌های از قبیل شبکه بهداشت و اداره‌کل ورزش و جوانان وجود دارد تا بتوان همه جامعه هدف را تحت پوشش قرار داد.

بهرامی معاون آموزش متوسطه اداره کل نیز ضمن تشریح برخی فعالیت های صورت گرفته، اظهار کرد: به منظور نظم دهی به فعالیت های آموزشی برنامه زمانبندی طراحی و به همه مدارس ابلاغ شد.

وی گفت: برای هر یک از مناطق و نواحی ١٤گانه استان یک کارشناس معین مشخص شده است که هر یک از این عزیزان نظارت های کافی بر سطح مدارس را دارند.

بهرامی در پایان از میزان عضویت بالا دانش آموزان و همکاران در شبکه شاد خبر داد و ابراز امیدواری کرد این روند ادامه داشته تا اکثریت دانش آموزان استان بتوانند از ظرفیت های این شبکه بهره لازم را ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار