استاندار زنجان در جلسه شورای آموزش و پرورش:

دسترسی تمام مناطق استان به اینترنت پرسرعت تا پایان سال

زنجان (پانا) - پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان در سال جدید به صورت ویدئو کنفرانس با حضور استاندار زنجان، مدیر کل آموزش و پرورش زنجان و سایر اعضا شورا برگزارشد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
دسترسی تمام مناطق استان به اینترنت پرسرعت تا پایان سال

فتح الله حقیقی استاندار زنجان عنوان کرد: با اختصاص اعتبار لازم از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سال، اینترنت پر سرعت در تمامی مناطق استان گسترش می یابد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه فرمانداران با تشکیل ستاد فرعی پیشگیری از بیماری کرونا، به مدارس توجه بیشتری داشته باشند، افزود: فرمانداران باید بصورت میدانی از وضعیت مدارس بازدید به عمل آورده و تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

این مقام مسؤول تأکید کرد: طبق برنامه اعلام شده ماسک و مواد ضدعفونی کننده ارزان قیمت باید در فروشگاه فرهنگیان استان توزیع شود که علاوه بر فرهنگیان استان، دانش آموزان نیز نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز اقدام کنند.

وی آموزش موارد بهداشتی و پروتکل ها برای مدیران مدارس و نیروهای خدمات را مهم عنوان کرد و گفت: این کار با سرعت بیشتری با همکاری روسای بهداشت در یک زمان مناسب انجام شود.

حقیقی افزود: با توجه به بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی و با همکاری مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش استان ضرورت دارد غربالگری مستمر معلمان و دانش آموزان در اولویت قرار گرفته و این کار بطور جد دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه تا پایان هفته آینده 50 هزار ماسک رایگان و به همین میزان مواد ضدعفونی با همکاری سازمان صمت استان در اختیار آموزش و پرورش استان قرار می گیرد، اظهار کرد: اولویت توزیع در مدارس کم برخوردار خواهد بود که این کمک ها همچنان تداوم خواهد داشت.

وی در خصوص اجرای برنامه ملی کوچ، کنترل اضافه وزن و چاقی دانش آموزان نیز گفت: برای تحقق برنامه های این بخش نیز کمیته ای تشکیل و راهکارهایی از قبیل تهیه نرم افزار می توان نسبت به ثبت مشخصات قد و وزن توسط خود دانش آموزان اقدام کرد.

حقیقی همچنین در پایان در خصوص راه اندازی آزمایشگاه فوق تخصصی کرونا در استان، از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاونت اقتصادی استانداری خواست تا با تامین شرایط لازم این کار مهم را به سرانجام برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار