منطقه سیستان می تواند به قطب پرورش شاه میگو در ایران تبدیل شود

زاهدان (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد با توجه به ظرفیت‌های موجود در سیستان این منطقه می‌تواند پایلوت اجرای طرح شاه میگو در ایران باشد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
منطقه سیستان  می تواند به قطب  پرورش شاه میگو در ایران تبدیل شود

به گزارش ایرنا، ماندانا زنگنه شامگاه دوشنبه در دیدار با معاون آبزی پروری شیلات ایران اظهار کرد: سیستان و بلوچستان در حوزه شیلات ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و تنها ظرفیت‌های چابهار در این بخش نسبت به سایر استان‌ها بیشتر و بهتر است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های شیلاتی که در سیستان و بلوچستان وجود دارد را در سایر استان‌های کشور نمی‌توان دید، افزود: در حوزه شمال استان هم ظرفیت‌های خوبی برای پرورش ماهی‌های آب شیرین وجود دارد و می‌تواند به اقتصاد کشور در این خصوص کمک کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شاه میگو یا میگو خرچنگی یکی از گونه‌هایی است که به دلیل ارزش غذایی بالا مورد تقاضای تعدادی از کشورهاست و با توجه به ظرفیت‌های آبی منطقه سیستان می‌تواند پایلوت پرورش این گونه در کشور باشد و حتی می‌تواند بازار کشورهای همسایه را هم به خود اختصاص دهد.

وی بیان کرد: علاوه بر آن پرورش ماهی در قفس هم یکی از طرح‌هایی است که در سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفته و نتایج این بررسی‌ها نشان داده که این طرح هم می‌تواند اجرای موفقیت آمیزی داشته باشد به همین دلیل سال گذشته اعتبار خوبی برای تحقق این هدف در استان تخصیص یافت.

زنگنه تصریح کرد: در حوزه طرح‌های خرد از جمله طرح‌های شیلاتی ارگان‌های متعددی وارد عمل شده‌اند و برای رونق و ایجاد اشتغال پایدار در استان با متقاضیان همکاری‌هایی را داشتند که تعامل در ایجاد استخرهای پرورش ماهی از این دسته اقدامات بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار