در آغاز اولین روز از هفته دفاع مقدس:

آیین تجلیل و تکریم خانواده معظم شهدا فرهنگی برگزار شد

بجنورد (پانا)- به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ،آیین تجلیل و تکریم خانواده معظم شهدا فرهنگی به همراه مراسم پرفیض زیارت عاشورا و تشکیل نمایشگاه یادواره شهیدان با حضور مدیر آموزش و پرورش بجنورد و معاون هماهنگی سپاه استان خراسان شمالی در فضای اداره آموزش وپرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
آیین تجلیل و تکریم خانواده معظم شهدا فرهنگی برگزار شد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد پس از مراسم پرفیض زیارت عاشورا، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانش آموز و فرهنگیان،بیان کرد: هر سال آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس تقارن دارد، امسال ما آغاز سال تحصیلی را در 15 شهریور ماه داشتیم ولی هم زبانی و همراهی سال تحصیلی و آغاز زنگ مهر و مقاومت را فراموش نخواهیم کرد.

محمد امیری ادامه داد: امروز چهلمین سالگرد دفاع مقدس است که در این ایام ا... شجاعت همه اقشار ملت ایران ،آرزوهای دشمن را نابود کرد و در واقع با مقاومت کردن و محافظت از کشور عزیزمان ایران آرامش را برای ما به ارمغان آوردند کهدر این ایام تعداد 7 هزار دانش آموز از فضای علم و دانش جدا شدند و به درجه شهادت نائل شدند و هیچگونه چشمداشتی نداشتند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: آموزش و پرورش بخشی از تربیت الگو سازی است و در نظام آموزش و پرورش این هدف باید مستمر ادامه داشته باشد و از شخصیت های دفاع مقدس و دفاع گران از مرزها باید قدردانی شود.

امیری اظهار کرد: عرصه ایثارگری مختص هشت سال دفاع مقدس نبوده است یعنی تا زمانی که انسان ها با هم زندگی می کنند، زمینه ایثارگری هم وجود دارد. به طور مثال در شرایط کنونی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است جامعه نیازمند ایثارگران است. مثلا در حوزه سلامت عده ای باید از خود گذشتگی کنند تا دیگران سالم بمانند و یا درحوزه آموزش، ما معلمان و دانش آموزان مدافعان آموزش محسوب می شویم و باید ایثارگر باشیم و شرایط خطرناک را به جان بخریم تا نسل آینده را از تعلیم و تربیت بهره مند کنیم، در غیر اینصورت جامعه دچار فرو پاشی خواهدشد.

در پایان از خانواده معظم شهدا فرهنگی تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار