سازمان امور مالیاتی؛

بخشنامه نحوه رسیدگی به صورتحساب‌های غیرواقعی ابلاغ شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان امور مالیاتی دستورالعمل رسیدگی به صورتحساب‌های غیرواقعی را ابلاغ کرد که براساس آن مودی مالیاتی اسامی خریداران و فروشندگان واقعی را با اسناد و مدارک ارایه خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
بخشنامه نحوه رسیدگی به صورتحساب‌های غیرواقعی ابلاغ شد

به گزارش سازمان امور مالیاتی، امیدعلی پارسا در این بخشنامه ضمن تاکید بر اجرای بخشنامه پیشین نحوه رسیدگی به صورت حساب‌های غیرواقعی، اعلام کرد: کلیه سنوات بویژه سال‌های ۹۸- ۱۳۹۷ اداره های امور مالیاتی، موظف شده اند با دعوت از مودی مورد حسابرسی، نسبت به درخواست اسامی خریداران و فروشندگان واقعی که اسامی آنها در اسناد و مدارک تسلیمی اعلام نشده، اقدام نمایند.

مهلت برای مودی در این بخشنامه یک ماه مشخص شده و در ادامه آمد است: هرگاه براساس مدارک و مستندات ارائه شده توسط مودیان واقعی یا مودیان فاقد اعتبار مالیاتی یا اطلاعات واصله از سایر اشخاص، مشخص شود مودی واقعی نسبت به خرید یا فروش از مودیان فاقد اعتبار مالیاتی اقدام کرده، اداره‌های مالیاتی بایستی نسبت به نپذیرفتن اعتبار مالیاتی خرید اقدام، یا مطابق با شرایط مندرج در بخشنامه نسبت به وصول مطالبات این سازمان عمل کنند.

همچنین در بخش دیگری از بخشنامه آمده است: عملکرد سال‌ها و دوره‌های مالیاتی ۱۳۹۵ به بعد مودیانی که نسبت به معرفی خریداران یا فروشندگان واقعی اقدام نکنند، مشمول بخشودگی جرایم نخواهند شد و در صورت همکاری به نسبت درصد اعلام اسامی خریداران و فروشندگان واقعی از اشخاص فاقد اعتبار مالیاتی، مشمول بخشودگی جرایم قوانین مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده خواهند شد. علاوه براین در زمینه جرایم سال‌های قبل از ۱۳۹۵ نیز بخشودگی جرایم تا سقف درصدهای تعیین شده به مدیر کل امور مالیاتی تفویض می‌شود.

مطابق با مفاد این بخشنامه معاونت فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی موظف است با استفاده از داده‌ها و اطلاعات پایگاه‌های اطلاعاتی سازمان، نسبت به شناسایی سیستمی مودیانی که معامله آنها با اشخاص فاقد اعتبار مالیاتی است، اقدام و فهرست آن را برای بهره‌برداری اداره‌های امور مالیاتی در سامانه قرار دهد.

دادستانی انتظامی مالیاتی و دفتر مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی تکلیف دارند تا ضمن نظارت بر حسن اجرای مفاد بخشنامه‌های مزبور، نحوه اجرای آن را به معاونت حقوقی و فنی مالیاتی سازمان گزارش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار