معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان خبرداد:

زنگ مقاومت و ایثار در مدارس استان نواخته می شود

سنندج(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در جمع معاونین پرورشی و تربیت بدنی شهرستان ها و مناطق گفت: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، زنگ مقاومت و ایثار در مدارس استان نواخته می شود.

کد مطلب: ۱۱۲۴۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
زنگ مقاومت و ایثار در مدارس استان نواخته می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، صبح امروز با حضور حجت الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی استان و با هدف تبیین و تشریح برنامه های سال تحصیلی جدید، گردهمایی یک روزه معاونین پرورشی و تربیت بدنی شهرستان ها و مناطق تابعه استان در سالن جلسات اردوگاه شهید سلیمان خاطر برگزار شد.

حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش پرورش کردستان در این نشست از فعالیت های معاونین پرورشی و تربیت بدنی شهرستان ها و مناطق در طول سال گذشته تقدیر و تشکر کرد و گفت: خوشبختانه با همت مجموعه همکاران حوزه پرورشی از ستاد تا صف، سال تحصیلی 98 توفیقات قابل تقدیری را در حوزه عملکرد فعالیت های پرورشی و فرهنگی داشته ایم .

وی در ادامه به برخی از موفقیت های حوزه پرورشی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: راهیابی دانش آموزان استان به مرحله ی کشوری مسابقات قرآن، نماز، احکام، کسب رتبه اول تا سوم کشوری در سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری توسط دانش آموزان استان، کسب رتبه های برتر در مسابقات پرسش مهر ریاست محترم جمهوری از اهم این موفقیت ها است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان اجرای طرح حفظ جزء سی قرآن کریم را یکی از برنامه های مهم و ارزشمند حوزه قرآن و عترت دانست و گفت: سال 98 حدود 60 هزار نفر از دانش آموزان استان در در این برنامه معنوی شرکت کردند.

نریمانی در ادامه به بیان برنامه ها و سیاست های اولویت دار حوزه پرورشی و فرهنگی استان پرداخت و با بیان اینکه امسال بر اساس برنامه های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش 46 برنامه ذیل سند تحول بنیادین در قالب بیش از 300 فعالیت در مدارس اجرا خواهد شد؛ تاکید کرد: همه برنامه ها منطبق بر سند تحول و در راستای تحقق اهداف سند می باشد.

وی با اذعان به اینکه آسیب های اجتماعی در جامعه امروزی ما یک واقعیت است؛ گفت: این آسیب ها در حوزه مختلف فرهنگی، دینی و عقیدتی و هویت ملی دانش آموزان را در معرض تهدید قرار داده است و ما متولیان وظیفه داریم که برنامه هایمان را بر اساس تقویت بنیه اعتقادی، مسائل فرهنگی و ملی دانش آموزان اجرایی کنیم .

معاون پرورشی و فرهنگی استان با اشاره به اینکه در سال جاری بخشی از فعالیت ها در بستر فضای مجازی شاد انجام می شود؛ گفت : باید از این فرصت در راستای بروز و ظهور خلاقیت ها و نوآوری در انجام فعالیت ها در قالب های جذاب و متناسب با نیاز روز استفاده کرد.

نریمانی افزود: کلیه همکاران معاونین و مربیان پرورشی و مشاورین باید حضور و فعال و موثر در این بستر داشته باشند و مدیران مدارس نیز بر اساس دستورالعمل های ابلاغی باید این زمینه را فراهم کنند.

وی افزود: کانون های فرهنگی و هنر و دارالقرآن ها باید به پایگاه تخصصی تولید محتوی تبدیل شوند و در این راستا از ظرفیت دانش آموزان هم استفاده نمود.

معاون پرورشی و فرهنگی استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت ، یکی از رسالت های اصلی ما انتقال ارزش ها و ارمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دوران دفاع مقدس به عنوان یکی از بارزترین این ارزش ها به دانش آموزان است و ما امسال همزمان با سالگشت دوران دفاع مقدس در آستانه ی چهلمین سالگشت این دوران غرور آفرین هستیم که بر اساس برنامه های ابلاغی باید با اجرای برنامه های فاخر فرهنگی و هنری با مشارکت دانش آموزان این ایام را زنده نگه داریم.

وی گفت: از برنامه های محوری این ایام نواختن زنگ مقاومت و ایثار است که باید با رعالیت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در کلیه مدارس استان نواخته شود.

نریمانی در پایان اظهارکرد: گفتمان سازی فرهنگ مقاومت و ایثار در طول سال تحصیلی در برنامه های پرورشی و فرهنگی باید ساری و جاری باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار