برگزاری اولین جلسه کارشناسان قرآن، عترت و نماز مناطق 19گانه شهر تهران در سال تحصیلی جدید

تهران(پانا) - مهدی نعیمی، رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، در نخستین جلسه کارشناسان مسئولان و کارشناسان قرآن، عترت و نماز مناطق نوزده گانه، بر انعکاس فعالیت های مجازی و تولید محتوای قرآن، عترت و نماز و دارالقرآن های کریم در شبکه شاد تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین جلسه کارشناسان قرآن، عترت و نماز مناطق 19گانه شهر تهران در سال تحصیلی جدید

اولین جلسه کارشناس مسئولان و کارشناسان قرآن، عترت و نماز مناطق 19گانه شهر تهران در شرایط محدود و به صورت زمان بندی شده در دو گروه برگزار شد.

در این جلسه چگونگی اجرای شیوه نامه ندای رحمت در سال جاری بررسی شده و همچنین نظرات کارشناس مسئولان و کارشناسان مناطق در این خصوص و ارائه راهکار در مورد برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز به صورت آنلاین و غیر حضوری مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی نعیمی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز شهر تهران در ابتدای جلسه با تسلیت ایام شهادت سید الساجدین، زین العابدین، امام علی بن الحسین (علیه السلام)، تقدیر از زحمات کارشناس مسئولان و کارشناسان، با تأسی بر آیات شریفه سوره مبارکه انفال، تحقق پیروزی در همه عرصه ها را وابسته به اراده و قدرت لایزال الهی دانست. وی در خصوص دارالقرآن های کریم گفت: باید به دارالقرآن ها توجه ویژه و مدیران این مراکز را یاری کرد.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد: چهل و هشت ساعت مربی به دارالقرآن ها تخصیص یافته است که ضرورت توجه کارشناسان به مراکز دارالقرآن ها، انعکاس فعالیت های مجازی در شبکه شاد برای معرفی این مراکز اصلی اساسی است. امروز ضعف ما عدم شناخت دارالقرآن هاست، بنابراین لازم است مدیران و معاونان مدارس را در کانال اداره قرآن، عترت و نماز در شبکه شاد عضو و اخبار و فعالیت های مجازی دارالقرآن ها را در خبرگزاری پانا و سایت مناطق منتشر کنیم تا همگان ببینند و استفاده کنند.

مهدی نعیمی با تاکید این نکته که اکثر فعالیت ها و مسابقات ما قابلیت اجرا در فضای مجازی را دارد تصریح کرد: نباید نمازخانه مدارس به دست فراموشی سپرده شود، ضبط دروس آموزش قرآن کریم، هدیه های آسمانی و ... می تواند در فضای زیبای نمازخانه انجام شود.

وی با ارزیابی مطلوب عملکرد هیئت مجازی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در ایام ماه محرم تصریح کرد: بیماری کرونا تهدید بزرگی است اما فرصت هایی را هم ایجاد کرد و با استناد به کلام مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) که " اگر من رهبر نبودم، فرمانده فضای مجازی می شدم" خاطر نشان کرد: همه ما به فضای مجازی ورود پیدا کردیم، تخصص و تجربه کسب کردیم و با نرم افزارهای خوبی آشنا شدیم که پیش از این چنین نبود.

مسعود زحمتکش، کارشناس مسوول گسترش فرهنگ نماز اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به نکاتی در خصوص مسابقه ائمه جماعات مدارس با عنوان "در مسیر نور"، استفاده از ظرفیت مبلغان طرح امین در فضای مجازی مدارس با طرح درس مجازی مشخص تحت نظر مدیر و معاون پرورشی آموزشگاه و آستان ملکوت (نمازخانه های برتر مدارس شهر تهران) اشاره کرد.

هادی نعیمی، کارشناس مسوول قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه جلسه های قطبی مدیران دارالقرآن ها به صورت قطبی و به میزبانی مناطق 3، 5، 17 در حال برگزاری است، افزود: کارشناسان از دارالقرآن ها بازدید به عمل آورند و مشکلات را حل کنند و شورای دارالقرآن به صورت ماهانه جلسه داشته باشند و صورتجلسه آن را به اداره کل ارسال کنند.

وی گفت: در سال تحصیلی جدید طرح ملی حفظ جزء سی ام قرآن کریم ادامه خواهد داشت و لازم است مدارس نسبت به ثبت نام دانش آموزان در سامانه همگام اقدام کنند.

محسن ملکی، کارشناس قرآن و عترت اداره آموزش و پرورش شهر تهران از برگزاری سوگواره "احلی من العسل" در روز ششم ماه محرم الحرام از مناطق تشکر کرد و گفت: امسال بیست و نهمین دوره مسابقه درس هایی از قرآن کریم به همت موسسه ترویج فرهنگ قرآنی با پخش سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در شبکه شاد در فضای مجازی برگزار خواهد شد لذا لازم است مشخصات کامل مروجان درس هایی از قرآن کریم با شماره موبایل فعال در شبکه شاد برای موسسه ترویج فرهنگ قرآنی ارسال شود.

ملکی افزود: در بحث طرح مصباح الهدی (امام شناسی) امسال نیز همچون سال گذشته بر روی زندگی با برکت و سیره عملی امام دهم شیعیان، امام علی النقی الهادی (علیه السلام) متمرکز هستیم.

در ادامه جلسه احمد بانی، کارشناس مسوول قرآن، عترت و نماز منطقه دوازده و مسوول قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز شهر تهران با تشکر از همکاری نمایندگان فعال برخی از مناطق گزارش مختصری از عملکرد این قرارگاه ارائه کرد.

مهدی نعیمی تکمیل کرد: دارالقرآن ها همانند سازمان مدرسه هستند و رعایت ضوایط و مقررات اداری و مالی در این مراکز جدی گرفته شود و اجازه ندهیم برچسب بی قانونی به دارالقرآن ها بزنند و این نکته را کارشناسان حتما چک کنند.

گفتنی است فرآیند توزیع کتب و جزوات سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان شهر تهران به مناطق در بازه زمانی آبان تا آذر ماه 99 انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار