حمایت مدیران ادارات آموزش و پرورش موجب رونق فعالیت‌های سازمان دانش آموزی می شود

زاهدان (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان اعلام کرد از مدیران ادارات آموزش و پرورش استان انتظار داریم با حمایت خود از فعالیت های سازمان دانش آموزی موجب رونق و مشارکت حداکثری دانش آموزان و مربیان در فعالیت های این سازمان شوند.

کد مطلب: ۱۱۲۴۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
حمایت مدیران ادارات آموزش و پرورش موجب رونق فعالیت‌های سازمان دانش آموزی می شود

محمود همت در جلسه هماهنگی جشن عاطفه ها که با حضور مدیران ادارات آموزش و پرورش ناحیه 1 و 2 زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان دانش آموزی هم در راستای تربیت اجتماعی دانش آموزان و هم در زمینه ارائه خدمات و طرح های رفاهی برای همکاران فرهنگی، برنامه های متعددی دارد که با حمایت مدیران ادارات آموزش و پرورش می توان در این زمینه ها به نتایج درخشان و ماندگاری دست یافت.

وی به اهمیت انتصاب شایسته مسئول سازمان دانش آموزی در مناطق و شهرستان ها اشاره کرد و گفت: فردی که عهده دار این سمت می شود باید فردی آگاه به امور تربیتی و فرهنگی بوده و به اهمیت فعالیت های پرورشی واقف باشد.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ادارات آموزش و پرورش ناحیه 1 و 2 زاهدان به مثابه ویترین آموزش و پرورش استان هستند و هر اقدام و فعالیتی باید ابتدا در این دو ناحیه انجام و نمود پیدا کند تا در مرحله بعدی به دیگر شهرستان ها تسری یابد.

همت تصریح کرد: برگزاری جشن عاطفه ها با هدف ترویج فرهنگ نوع دوستی و انفاق در راستای وظیفه ذاتی سازمان دانش آموزی یعنی تربیت اجتماعی دانش آموزان انجام می شود و همراهی و همدلی همه دستگاه های متولی را می طلبد.

وی افزود: از آنجایی که امسال زنگ عاطفه ها با زنگ مقاومت نیز همزمان شده است، مراسم محوری جشن عاطفه ها روز اول مهرماه در مدرسه شهدای بانک ملت واقع در ناحیه 1 زاهدان برگزار خواهد شد.

سازمان دانش آموزی پشتیبانی قوی برای آموزش و پرورش است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 زاهدان نیز در این جلسه به ظرفیت عظیم سازمان دانش آموزی اشاره کرد و گفت: این سازمان به دلیل غیردولتی بودن ظرفیتی عظیم در کنار آموزش و پرورش است و در 2 حوزه تربیت اجتماعی دانش آموزان و خوداتکایی اقتصادی پشتیبانی قوی محسوب می شود.

محسن ستیزنارویی افزود: حضور دانش آموزان در تشکل های سازمان دانش آموزی سبب می شود تا نقش و جایگاه خود در پازل توسعه کشور را تجربه کنند.

وی ادامه داد: حضور دانش آموزان در شورا و مجلس دانش آموزی اتفاق بسیار مبارکی است، چرا که سبب می شود بیاموزند چگونه باید در سرنوشت خود نقش آفرینی کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 زاهدان همچنین به حوزه خوداکتفایی سازمان دانش آموزی اشاره کرد و گفت: این موضوع نمونه بارز یک مدل اقتصادی موفق است که می تواند برای تامین بسیاری از نیازهای مدارس به کار گرفته شود.

سازمان دانش آموزی عصاره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه اجراست

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان نیز در این جلسه گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اگر بخواهد در قالب ساختار اداری و سازمانی با اهداف مشخص تربیتی معناپذیر شود جایگاهی جز سازمان دانش آموزی در بدنه عظیم آموزش و پرورش را نمی توان برای آن متصور شد .

داود صیاد با بیان اینکه سازمان دانش آموزی عصاره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه اجراست، ادامه داد: در تشکل پیشتازان این سازمان 12 منش وجود دارد که با انتظارات سند تحول بنیادین از یک دانش آموخته آموزش و پرورش هم خوانی و هم پوشانی دارد.

وی افزود: مهم ترین رسالت سازمان دانش آموزی، تربیت اجتماعی است و بخش اعظمی از فعالیت های این نهاد عمومی غیر دولتی بر مبنای همین رسالت شکل یافته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار