امیری: با وجود لایحه جامع انتخابات قطعا طرح دیگری از جامعیت برخوردار نیست

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در رابطه با طرح اصلاح قانون انتخابات گفت با وجود لایحه جامع انتخابات قطعا طرح دیگری از جامعیت برخوردار نیست و جز صَرف هزینه و وقت، چیز جدیدی عاید کشور نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۴۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
امیری: با وجود لایحه جامع انتخابات قطعا طرح دیگری از جامعیت برخوردار نیست

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری درخصوص «رایزنی‌های دولت برای اصلاح قانون انتخابات با مجلس یازدهم» گفت: کارشناسی‌های مفصلی روی لایحه جامع انتخابات صورت گرفته است، پیش نویس این لایحه از زمان موسوی‌لاری تهیه شده که پس از آن پورمحمدی، وزیر وقت کشور، در جهت تکمیل این لایحه، کارهای قابل توجهی انجام داد. در دولت تدبیر و امید در زمانی که سِمت قائم مقام وزارت کشور را بر عهده داشتم روی لایحه جامع انتخابات کارهای کارشناسی انجام دادم. در آن زمان از نظرات استانداران قدیم و استانداران گذشته که مجری انتخابات بودند استفاده کردیم و نقاط ضعف‌ها و قوت‌ها را بیان کردیم و همچنین از نظر مرکز پژوهش‌های مجلس، استفاده کردیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری ادامه داد: در همین راستا، با احزاب و گروه‌های سیاسی با هر ذوق و سلیقه سیاسی، جلساتی را برگزار کردیم و اظهارنظر کنشگرهای سیاسی را شنیدیم، در نتیجه سیاست‌های کلی نظام انتخاباتی اعلام شد و در کمیسیون‌های دولت، مورد بررسی دقیق قرار گرفت و نهایتا در دولت با فوریت تصویب و به مجلس ارائه شد. متاسفانه در مجلس دهم این لایحه مسکوت ماند اما در اولین فرصتی که در مجلس یازدهم ایجاد شد از جمله لوایحی که تقاضای رسیدگی با قید فوریت کردیم، لایحه جامع انتخابات هم جزو آن بود.

امیری در رابطه با طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: با وجود لایحه جامع انتخابات قطعا طرح دیگری از جامعیت برخوردار نیست و جز صَرف هزینه و وقت، چیز جدیدی عاید کشور نمی‌شود. نمایندگان مجلس به جای پرداختن به طرح اصلاح قانون انتخابات لایحه جامع انتخابات را در دستور قرار دهند زیرا از جامعیت خوبی، برخوردار است.

او در پاسخ به این سوال که نمایندگان مطرح کرده‌اند دولت مجددا این لایحه را برای مجلس ارسال کند، گفت: از اولین درخواست‌هایی که به مجلس یازدهم ارائه کردیم لایحه جامع انتخابات بود و نیاز به ارسال مجدد ندارد.

امیری درخصوص اظهار نظر نماینده مردم تبریز مبنی براینکه دولت درصدد است با به جریان انداختن استیضاح وزیر اقتصاد استیضاح وزیر نفت را به حاشیه ببرد گفت: اصلا چنین چیزی نیست. همه وزرا برای‌مان مهم هستند و هر کدام در جای خودشان برای دولت ارزشمند هستند. این اظهارنظر اصلا اساس و بنیادی ندارد و نمی‌دانم از کجا سَر گرفته است. البته که سوال و استیضاح را حق نمایندگان مجلس می‌دانیم اما چگونگی استفاده از این حق، در این زمان بحث‌هایی است که نمایندگان باید مورد توجه قرار دهند.

او در پایان تاکید کرد: امیدوارم با درک مشترکی بین دولت و مجلس تفاهم کلان به وجود بیاید. روزانه و در جلسات علنی و غیرعلنی کمیسیون‌ها، نمایندگان از وزرا دعوت می‌کنند و وزرا هم حضور پیدا می‌کنند و خوشبختانه پیشرفت کار خوب است. امیدواریم اگر سوالی و ابهامی وجود دارد، این ها هم حل و فصل شود.

منبع: برنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار