عظمتی در نشست وزیر آموزش‌وپرورش با کارکنان این دانشگاه بیان کرد

افزایش 4،5 برابری پذیرش دانشجو در دولت تدبیر و امید

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه شهیدرجایی در نشست وزیر آموزش‌وپرورش با کارکنان این دانشگاه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از10 هزار دانشجو معلم در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد پذیرش دانشجو در این دانشگاه در طول دولت تدبیر و امید 4،5 برابر افزایش‌یافته است.

کد مطلب: ۱۱۲۴۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 4،5 برابری پذیرش دانشجو در دولت تدبیر و امید

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حمیدرضا عظمتی در نشست صمیمی با وزیر آموزش‌وپرورش که به مناسبت بازگشایی دانشگاه‌ها در سال تحصیلی1400-1399، در محل دانشگاه شهیدرجایی برگزار شد؛ اظهار کرد: دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و تنها دانشگاه کشور در زمینه تربیت دانشجومعلمان در حوزه فنی و حرفه‌ای است و نقش به سزایی در تأمین و تربیت نیروهای متعهد و متخصص وزارت آموزش‌وپرورش را در طراز جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد.

عظمتی افزود: این دانشگاه در حال حاضر 202 عضو هیات علمی، 9 دانشکده و 10 هزار و 400 دانشجو و مهارت آموز دارد. که 33 درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه، دارای مرتبه علمی دانشیار و استاد تمام هستند.

رئیس دانشگاه شهیدرجایی با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو معلمان در دانشگاه گفت: خوشبختانه در پنج سال اخیر با حمایت‌های وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری توانستیم تمام ظرفیت پذیرش دانشجو را به دانشجو معلمان اختصاص دهیم به طوری که ظرفیت پذیرش از2300 نفر در سال 1392 به بیش از 10 هزار و 400 نفر در سال 1399 رسیده، یعنی در حدود 4،5 برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با تلاش همکاران و اساتید علمی، دانشگاه شهیدرجایی موفق شد برای نخستین بار در نظام رتبه‌بندی مشهور جهانی تایمز 2021، وارد شود و نام دانشگاه در بین 1500 دانشگاه برتر در رتبه‌بندی جهانی تایمز ثبت گردد.

در حال حاضر دانشگاه شهیدرجایی به‌عنوان مرکز UNEVOC، یکی از زیرمجموعه‌های یونسکو است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار