سفر یک‌روزه رییس سازمان نوسازی کشور به مازندران؛

ره‌آورد سفر رخشانی‌‌‌مهر به مازندران: اختصاص ۳۳ میلیارد تومان برای نوسازی و تجهیز مدارس

ساری (پانا) - رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امروز با حضور در مازندران از تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و ‌پرورش این استان بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ره‌آورد سفر رخشانی‌‌‌مهر به مازندران: اختصاص ۳۳ میلیارد تومان برای نوسازی و تجهیز مدارس

مهراله رخشانی‌مهر امروز با حضور در شهرستان‌های سوادکوه، قائم‌شهر، جویبار، سیمرغ و بابل از مدارس در حال ساخت و نیز مدارس در حال بازسازی این شهرستان‌ها بازدید کرد.

کیوان مرادیان نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار، قربان‌علی شیرزاد مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران نیز در این بازدید حضور داشتند.

مدرسه آیت‌الله خامنه‌ای پل سفید که در حریم رودخانه ساخته شده و از سال ۷۴ تاکنون با وجود تکمیل و افتتاح، بدون استفاده مانده، نخستین مدرسه‌ای بود که رخشانی‌مهر از آن بازدید کرد. نداشتن دیوار حائل میان رودخانه و مدرسه، عامل خالی ماندن آن از دانش‌آموز است. عضو شورای شهر پل سفید معتقد است که این شهر در منطقه رانشی واقع است و اصولا مدرسه نباید در حریم رودخانه ساخته می‌شد. به گفته او ساخت دیوار حائل نیز دست‌کم به ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

در حالی که زمین مدرسه اهدایی بوده و اهداکننده اصرار بر مدرسه باقی ماندن مکان دارد، رخشانی‌مهر پیشنهاد داد با رضایت اهداکننده، این مدرسه با تغییر کاربری تبدیل به احسن شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش از هنرستان پسرانه امام حسین (ع) که در سال ۱۳۷۷ تاسیس شده است نیز بازدید کرد. این مدرسه که ۶۸ دانش‌آموز و ۶ کلاس فعال دارد، سه سال است که تخریبی اعلام شده است.

دبیرستان دخترانه الزهرا (س) که در سیل سال ۹۷ از رده آموزشی خارج و بلااستفاده شد و ساختمان سرایداری، سرویس بهداشتی و سر در ورودی دبیرستان به کل از بین رفت و آب به پی ساختمان به اندازه پنج متر نفوذ و بخشی از زیر ساختمان را خالی کرد.
سرپرست فرمانداری سوادکوه اعلام کرد که برای ساخت دیوار حائل ۲۳۵ میلیون تومان هزینه شد و روی رودخانه باید پلی احداث شود که نیاز به ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد.
به گفته مدیرکل نوسازی مازندران اتمام بازسازی این دبیرستان با توجه به اینکه پی‌سازی آن بر اساس استانداردهای جدید محکم شده است، نیاز به منابع ملی دارد تا بتوان آن را تا مهر ۱۴۰۰ آماده کرد.

رخشانی‌مهر از مدرسه استثنایی سرخ‌کلای زیراب که ۸۸۰ مترمربع مساحت دارد و ساخت آن از اوایل سال ۹۸ شروع شده است، نیز بازدید کرد. این مدرسه با تمامی استانداردهای لازم برای یک مدرسه استثنایی ساخته و تاکنون ۳.۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و تا دهه فجر تحویل داده خواهد شد.

برای دو‌ مدرسه‌ نیمه تمام ۶ کلاسه بریجانی و ۱۲ کلاسه عاشورا در قائم‌شهر نیز که به دلیل کمبود اعتبار ساخت آن فعلا متوقف شده است، در بازدید رخشانی‌مهر قرار بر تأمین اعتبار شد.

رییس سازمان نوسازی کشور از مدرسه نوساز ۶ کلاسه شهید طهماسبی لاریم در جویبار نیز بازدید کرد که نیمی از پروژه را خیران ساخته‌اند و تا هفته‌ آینده تحویل نوسازی می‌شود.
مدرسه شش کلاسه شهدای سیمرغ آخرین پروژه‌ای بود که رییس سازمان نوسازی کشور تا پیش از ظهر از آن بازدید کرد. این پروژه نیمه‌تمام در حال ساخت تاکنون بیش از ۵ میلیارد تومان برای آن هزینه و جایگزین مدرسه قدیمی شده است.

رخشانی‌‌مهر امروز در ادامه بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش مازندران، از دبیرستان خیرساز ۲۴ کلاسه نمونه دولتی فاطری در بابل بازدید کرد.

به گفته مدیرکل نوسازی مازندران این دبیرستان مقطع دوم متوسطه، ۴۵۰۰ زیربنای آموزشی دارد و تمام ۱۸ میلیارد تومان هزینه آن را خیر پرداخت کرده است و اینک امکان ادامه کار برایش مقدور نیست و سازمان نوسازی مازندران باید آن را ادامه دهد.‌ در حال حاضر شش ماه از تعطیلی ادامه ساخت آن می‌گذرد.

بازدید از کانون فرهنگی هنری آفرینش نیز که ۱۷ سال از زمان آغاز ساخت آن می‌گذرد و مدرسه نوشیروانی نیز از پروژه‌هایی بود که رخشانی‌مهر در پایان سفرش از آن‌ها بازدید کرد.

اختصاص ۳۳ میلیارد تومان به پروژه‌های نیمه‌تمام

رخشانی‌مهر در حاشیه سفر امروز به خبرنگاران گفت: «پروژه‌هایی که از آن‌ها بازدید کردیم، بین ۳۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و باید برای تکمیل آن‌ها برنامه‌ریزی شود، بخصوص پروژه‌هایی که خیر سهم خود را در ساخت آن به اتمام رسانده است.»

معاون وزیر آموزش‌وپرورش اظهار امیدواری کرد که برخی از این پروژه‌ها در دهه فجر و برخی در مهر ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

او ره‌آورد این سفر را تأمین اعتبار بیش از ۲۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات ردیف‌های خیران و نیز ۷ میلیارد تومان برای تجهیزات برشمرد.

رخشانی‌مهر به ۴۰ هزار کلاس درس نیمه‌تمام در سطح کشور اشاره کرد و گفت: «تا پایان سال جاری، ۱۴ هزار از این تعداد کلاس درس، تحویل داده می‌شود.»

او تحویل کلاس‌‌ها را در دو ‌مرحله اعلام کرد که ۸ هزار عدد آن در مهر ماه و مابقی در دهه فجر تحویل داده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار