رخشانی‌مهر: فرهنگ‌سازی در کنار مدرسه‌سازی باید در اولویت کارها قرار بگیرد

تهران(پانا) - رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد برای محرومیت‌زدایی در مناطق محروم درکنار ساخت مدرسه باید برای فرهنگ‌سازی فکری جمعیت غالب نیز برنامه ریزی کنیم.

کد مطلب: ۱۱۲۳۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر: فرهنگ‌سازی در کنار مدرسه‌سازی باید در اولویت کارها قرار بگیرد

مهرالله رخشانی‌مهر بیست و ششمین نشست اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان‌های استان تهران که در سالن آیت‌الله هاشمی اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه معمولا برای محرومیت‌زدایی و تجهیز و ساخت مدارس باید فرهنگ‌سازی هم داشته باشیم، گفت: در برخی از مناطق محروم ما با مشکل فرهنگی غالب در آن منطقه مواجه هستیم که نسبت به تحصیل و رشد استعدادهای دانش‌آموزان نگاه همراهی ندارند که باید در اینگونه مناطق با ساخت و تجهیز مدارس شبانه روزی و مدارسی که مجهز به خوابگاه هستند بتوانیم به دنبال کشف استعدادها و آموزش دانش‌آموزان باشیم.

وی مدرسه سازی را مصداق کامل صدقه جاریه دانست و گفت: وقتی هدفمان مقدس باشد و به دنبال آن تلاشمان را معطوف خدمت به فرزندان این سرزمین کنیم قطعا به نتایج ارزنده‌ای دست خواهیم یافت.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با اشاره به همراهی خوب خیرین مدرسه ساز شهرستان‌های استان تهران در در تامین فضاهای آموزشی گفت: در سال 98 خیرین بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان در این راه هزینه کردند و برآورد ما این است که در سال جاری نیز ۶۰ درصد کلاس‌های ‌درس تخریب شده توسط خیرین ساخته شود.

رخشانی‌مهر در ادامه گفت: میزان اعتبارات نوسازی مدارس در استان تهران در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان بود و پیش‌بینی ما برای سال جاری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار