افتتاح بیمارستان ۲۳۱ تخت‌خوابی شهید نورانی تالش

رشت ( پانا) - بیمارستان ۲۳۱ تخت خوابی شهید نورانی شهرستان تالش و مرکز جامع توانبخشی هلال احمر در رشت از طریق ارتباط تصویری توسط رئیس جمهوری و با حضور استاندار گیلان و معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح بیمارستان ۲۳۱ تخت‌خوابی شهید نورانی تالش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ بیمارستان ۲۳۱ تخت خوابی شهید نورانی شهرستان تالش در زمینی به مساحت حدود ۳۵ هزار مترمربع در چهار طبقه احداث و تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز آن هزینه شده است.
بخش‌های بستری داخلی، جراحی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان و مراقبت‌های ویژه شامل ICU ،CCU ،NICU ازجمله فضاهای خدمات بستری، بخش‌های اورژانس، درمانگاه تخصصی، دیالیز، اعمال جراحی و زایمان، داروخانه در بخش خدمات درمانی، تصویربرداری پزشکی (رادیولوژی و سی تی اسکن) و آزمایشگاه تشخیص پزشکی در حوزه خدمات تشخیصی، رستوران، آشپزخانه، رختشوی‌خانه، استریل مرکزی، موتورخانه، نمازخانه، رخت‌کن‌ها در حوزه خدمات پشتیبانی و همچنین بخش پذیرش، مدیریت و دفاتر مالی در بخش خدمات اداری در بیمارستان جدیدالاحداث شهرستان تالش به مردم خدمات رسانی می کنند.
بیمارستان شهید نورانی تالش با خدمات گسترده‌ای که در بخش‌های مختلف درمانی، بستری، تشخیصی و مراقبتی ارائه می‌کند امروزه به قطب درمانی غرب گیلان تبدیل‌شده است.
تعداد تخت های ICU استان از ۱۲۳ تخت در سال ۹۲ به ۲۸۵ تخت تا امسال و تعداد تخت‌های CCU استان از ۱۲۰ تخت در سال ۹۲ به ۱۶۳ تخت تا سال جاری افزایش‌ یافته است.
در حال حاضر در استان گیلان سه هزار و ۸۵۵ تخت فعال وجود دارد درحالی‌که این شاخص در سال ۹۲، سه هزار و ۱۹۶ بود.
شهرستان تالش در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع‌شده و دارای بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است.
همچنین با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری؛ مرکز جامع توانبخشی هلال احمر به مساحت یک‌هزار و ۲۴ متر مربع در پنج طبقه شامل داروخانه، درمانگاه و توانبخشی در زمینه های کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی در رشت با هزینه بیش از ۸۰ میلیارد ریال با هدف ارائه خدمت به آحاد جامعه از جمله ۴۳ هزار معلول استان که ۱۸ هزار نفر آنان از معلولان جسمی و حرکتی بوده با اشتغال زایی برای ۴۰ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار