جاوید نسب،معاون نهضت سواد آموزی البرز خبر داد:

جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی با حضور مسئولین استانی برگزار شد

کرج (پانا)- جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان البرز با حضور نورمحمد فردی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش، و مدیران دستگاه ها و نهادهای ذیربط در محل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
جلسه شورای پشتیبانی  نهضت سوادآموزی  با حضور مسئولین استانی برگزار شد

به گزارش معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز ، جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان البرز با حضور نورمحمد فردی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش، و مدیران دستگاه ها و نهادهای ذیربط در محل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

در ابتدا قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش ضمن ابراز خرسندی ازحضور اعضای شورای پشتیبانی سوادآموزی استان البرز در جلسه، آغاز بهار تعلیم و تربیت را تبریک گفت و از مجموعه آموزش و پرورش، معلمان پرتلاش و متعهد که با وجود شرایط خاص کنونی در کشور و شیوع ویروس کرونا دلسوزانه در راستای فعالیت های یاددهی- یادگیری گام های موثری برداشته­ و خواهند برداشت، قدردانی کرد. او با اشاره به این مطلب که آموزش بزرگسالان فرایندی است سازمان یافته و برنامه ­ریزی شده به منظور ایجاد آگاهی، شناخت و مهارت در افراد بزرگسال تا بتوانند در جهت تکامل و تعالی حرکت کنند و در سرنوشت جامعه خود از لحاظ اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مشارکت فعالانه و موثر داشته باشند؛ مسئله بی سوادی و برنامه­ ریزی برای کاهش نرخ بی سوادی را به عنوان یکی از مهم­ترین مسائل جامعه بشری به خصوص کشورهای در حال توسعه مورد توجه قرار داد.

مدیر کل آموزش و پرورش تصریح کرد: از آن جا که اهمیت مبارزه با بی سوادی بر کسی پوشیده نیست، ضروری است که با تلاش گسترده و همگانی مردم و مسئولین در جهت تحقق اهداف سوادآموزی و ارتقا نرخ با سوادی در استان با استفاده از ظرفیت شورای پشتیبانی گام های موثری بیش از پیش برداشته شود.

وی بیان کرد: افزایش پرونده هایی ازجمله خشونت ، نزاع های خیابانی و طلاق نشان از بی سوادی پنهان دارد که در کنار آموزش سواد خواندن و نوشتن به موضوع مهم مهارت آموزی در مراکز یادگیری محلی هم باید توجه کرد و این مراکز مهم را در استانی چون البرز که در آن ۴ زندان و مهاجرت پذیری بالا دارد، توسعه و از ظرفیت آنها برای آموزش سواد، مهارت و حرفه آموزی با رویکرد کارآفرینی و اشتغال زایی استفاده کرد.

در ادامه جلسه فردی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان این مطلب که سوادآموزی از موضوعات اولویت­دار جهانی، منطقه‌ای و ملی و از شاخص های مهم توسعه انسانی است، لزوم برنامه‌ریزی موثر برای آموزش مهارتها را در کنار سوادآموزی با هدف حرفه آموزی و ایجاد اشتغال، ضروری و تحقق اهداف آن را با مشارکت سایر دستگاه ها مورد تاکید قرار داد.

معاون استاندار گفت: اهداف شورای پشتیبانی سواد آموزی توسعه سواد در جامعه با خدمت به مناطق محروم، آموزش مهارتهای اساسی، زندگی و شغلی به سوادآموزان، تعیین نقش‌ها و مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی، نهاد و تشکل‌های غیردولتی در شناسایی و ارائه خدمات به سواد آموزان، بررسی روند پیشرفت سواد آموزی و چگونگی ثبت اطلاعات، پیشرفت پایگاه اطلاعاتی ثبتی، جلب مشارکت صاحب نظران و اساتید متخصص آموزش بزرگسالان در طراحی شیوه های نوین آموزشی، ارزیابی از عملکرد دستگاه اجرایی استان و ارائه بازخوردهای موثر، پیگیری اجرای مصوبات و ارائه گزارش به شورای پشتیبانی استان واستفاده از ظرفیت­های استان در جهت تحقق هدفگذاری ها در حوزه سواد آموزی است که باید همواره مورد توجه همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی افزود: در اساسنامه نهضت سوادآموزی اهداف و راهکارهای قانونی برای فعالیت‌های آموزشی دیده شده است، بنابراین کلیه دستگاهها، فرمانداری‌ها باید در جهت اجرایی کردن راهکارهای قانونی اهتمام لازم را داشته باشند.

وی در پایان گفت: باید جلسات به صورت مرتب برگزار و گزارش کار گرفته شود و هماهنگی لازم صورت گیرد.

در بخش پایانی اعضای حاضر در جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص ارائه خدمات سواد آموزی و کیفیت بخشی و توسعه کمی به اجرای آن را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار