با همت هلال احمر استان زنجان:

یازدهمین خانه هلال ماهنشان افتتاح شد

زنجان (پانا) - با همت هلال احمر استان زنجان یازدهمین خانه هلال ماهنشان در کمیته امداد امام راحل این شهرستان افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
یازدهمین خانه هلال ماهنشان افتتاح شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح خانه هلال کمیته امداد امام خمینی( ره) شهرستان ماهنشان در جمع خبرنگاران افزود: با اولویت گسترش آموزش های همگانی و آشنایی مردم در این شهرستان با سوانح و حوادث و نحوه مدیریت و‌ مقابله با آن در ساعت های اولیه دیگران است.
شهرام میرزایی گفت: شهرستان ماهنشان یکی از شهرستان هایی است که حوادث مختلفی را تجربه کرده و عمده حوادث این منطقه سیل است.
وی تاکید کرد: مربیان آموزشی هلال احمر در آموزش ها به موضوع سیل و نحوه مقابله با آن بیشتر می پردازند.
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: امروز یازدهمین خانه هلال در کمیته امداد شهرستان ماهنشان افتتاح شد و هلال احمر همکاری تنگاتنگی با این نهاد دارد در کمک رسانی به اقشار کم برخوردار داریم که به یقین راه‌اندازی این خانه موجب همکاری های بیشتر بین این ۲ دستگاه اجرایی خواهد شد.
میرزایی با بیان اینکه فرماندار شهرستان ماهنشان همواره همراه و حامی هلال‌احمر بوده اند، یادآوری کرد: در این شهرستان تاکنون ۱۰ خانه هلال روستایی راه اندازی شده و یازدهمین خانه نیز در کمیته امداد افتتاح شد.
وی ادامه داد: دوازدهمین خانه هلال در این شهرستان نیز طی چند روز آینده در راهداری و حمل و‌ نقل جاده ای افتتاح می شود.
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: با راه اندازی این خانه ها آموزش های همگانی و سایر اموزش های مورد نیاز برعهده خانه های هلال، خدمات حمایتی و عام المنفعه در شهرستان ماهنشان می توانیم به نحو مطلوبی ارائه دهیم.
میرزایی با بیان اینکه تربیت نیروهای امدادی در خانه های هلال بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: هدف از تربیت این نیروها وارد عملیات شدن نیروهای آموزش دیده در حوادث و سوانح است تا در ساعت اولیه بحران به نحو مطلوبی حادثه را مدیریت کنند.

خانه های هلال روستایی با همت بخشداران و دهیاران در بخش مرکزی انگوران راه اندازی می شود.
فرماندار شهرستان ماهنشان گفت: راه اندازی خانه های هلال یکی از نیازهای ضروری در کشور بویژه در این شهرستان است.
مجتبی نوری افزود: حوادثی که در این شهرستان اتفاق می افتاد بویژه سیل خسارت‌های را بر جا می گذارد و هلال‌احمر نیز تاکنون در این حوادث طبیعی حاضر و نقش بسزایی داشته است.
وی تاکید کرد: بهره مندی مردم و جوامع محلی از آموزش های هلال احمر بویژه در مناطق روستایی موجب مدیریت صحنه در ساعت طلایی حادثه می شود و از طرفی این مهم کمک قابل توجهی به دستگاه‌های امدادرسان از جمله هلال احمر خواهد کرد.
فرماندار شهرستان ماهنشان گفت: خانه های هلال روستایی با همت بخشداران و دهیاران در بخش مرکزی و انگوران در کمترین زمان ممکن راه اندازی می شود.
نوری تاکید کرد: هر امکانات مازادی که در دهیاری های و شهرستان ماهنشان داریم را در اختیار جمعیت هلال احمر قرار خواهیم داد.
وی تاکید کرد: بهره‌مندی دهیاران از آموزش های هلال احمر را در سطح شهرستان آغاز کرده ایم و علاوه بر این، نشست ماهانه با دهیاران را با حضور هلال احمر داریم که آموزشها ارائه می شود.
فرماندار شهرستان ماهنشان گفت: آموزش جمعیت هلال‌احمر برای ساکنان محلات را آغاز کرده ایم و در این زمینه نیز پیشرو بوده این که در زمان حاضر نیز با همکاری آموزش و پرورش این آموزش ها برای دانش آموزان و فرهنگیان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار