اختلاف نظر دولت و مجلس بر سر «فوریت» طرح جهش و رونق تولید مسکن

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس با سلب فوریت از طرح جهش و رونق تولید مسکن مخالفت کردند لذا این طرح به صورت دو فوریت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
اختلاف نظر دولت و مجلس بر سر «فوریت» طرح جهش و رونق تولید مسکن

به گزارش روابط عمومی مجلس، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهار‌شنبه 26 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی با ۶۱ رای موافق، ۱۰۷ رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی با سلب یک فوریت از طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن موافقت نکردند بنابراین بررسی کلیات این طرح به جلسه بعدی مجلس شورای اسلامی موکول شد.

احمد امیرآبادی فراهانی با استناد به ماده ۱۵۸ آیین‌نامه داخلی مجلس به تقاضای عده‌ای از نمایندگان درباره سلب یک فوریت از طرح جهش تولید و تامین مسکن اشاره کرد و گفت: دولت این موضوع را در هیات وزیران تصویب کرده و تقاضای سلب فوریت را به مجلس شورای اسلامی داده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در توضیح علت تقاضای سلب یک فوریت از طرح جهش تولید و تامین مسکن اظهار کرد: این طرح باید به کمک دو وزارتخانه راه و شهرسازی و اقتصاد اجرایی شود با توجه به این‌که دو فوریت آن تصویب شده نظر برخی اعضای دولت این است که در این مدت کمیسیون عمران نتوانسته به جمع‌بندی برسد. وزیر اقتصاد بیان کرده که با توجه به این‌که بانک‌ها متولی اجرای برخی از این طرح هستند با دادن فرصت بیشتر جلساتی برای هماهنگی برگزار شود تا براساس آن منابع بانک‌ها برای پشتیبانی از طرح اختصاص یابد.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی با تصویب دو فوریت موضع خود را درباره‌ی اهمیت حل مشکل مسکن اعلام کرد اما موضوع بر سر آن است که ما مجری قانون نیستیم و دولت باید آن را اجرا کند پس هماهنگی بین دو قوه مقننه و مجریه برای اجرای این طرح ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار