آگاهی و مطالبه گری مردم در حوزه محیط زیست افزایش یافته است

کاشان (پانا) - فرماندار کاشان اعلام کرد زندگی بشر وابستگی مستقیم با محیط زیست دارد و ایجاد هرگونه ناهنجاری در این سیستم طبیعی بر کیفیت زندگی اثرگذار است.

کد مطلب: ۱۱۲۳۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
آگاهی و مطالبه گری مردم در حوزه محیط زیست افزایش یافته است

علی اکبر مرتضایی، در دیدار با کارکنان اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان کاشان، اظهار کرد: در روزگاری که صنعتی شدن و مشکلات ناگزیر آن، با سرعت عرصه های طبیعی را متاثر می کند و محیط آسایش مردم مرتب تنگ تر می شود بر حساسیت و اهمیت حفظ محیط زیست بیش از پیش افزوده می شود.

وی با قدردانی از خدمات مدیر سابق و اقدامات انجام گرفته اداره حفاظت از محیط زیست کاشان، تصریح کرد: محیط زیست حوزه ای فنی و تخصصی است و با توجه به محدودیت امکانات و گستره جغرافیایی شهرستان باید پذیرفت که کارکنان این اداره سختی ویژه ای را تحمل می کنند.

فرماندار کاشان تاکید کرد: همت و تلاش کارکنان اداره حفاظت از محیط زیست کاشان موجب شده شهرستان کاشان با وجود شهرک ها و نواحی صنعتی به عنوان متراکم ترین نقطه صنعتی کشور، تنوع آب و هوایی و استقرار در حاشیه کویر، هنوز محیطی مطلوب برای زندگی شهروندان باشد.

وی افزود: به علت اینکه کاشان یک شهرستان برخوردار محسوب می شود، متاسفانه خیلی از اعتبارها به شهرستان اختصاص پیدا نکرده، در صورتی که این یک هدفگذاری غیر دقیق است.

مرتضایی گفت: این شهرستان با شرایطی مثل گستره وسیع جغرافیایی، جمعیت بالا و واحدهای صنعتی زیاد، مشکلات بیشتری دارد هرچند که تلاش شده است در یک سال گذشته از طریق آمایش سرزمین این نقص برطرف شود.

وی تاکید کرد: در برخورد با واحدهای آلاینده هر چند که رعایت مقررات زیست محیطی باید اجرا شود اما باید بهره گیری از دانش و تجربه برای ارائه راه حل و کمک به حفظ واحد تولیدی در اولویت قرار بگیرد.

مرتضایی با اشاره به شیوه های اعمال قانون، افزود: در پاره ای از موارد به جای مخالفت صرف، شاید با ارائه مشاوره و یا تذکر صحیح بتوان مشکل را برطرف کرده و از ایجاد تبعات دیگر پیشگیری کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان نیز گفت: این اداره با کمبود تجهیزات و نیروی انسانی در محیط اداری و نظارت بر محیط طبیعی روبرو است، در حالی که برای پایش، مسافت ۵۰۰ کیلومتر در مناطق مختلف شهرستان باید طی شود.

الهیار دولتخواه اظهار کرد: با استفاده از کارشناسان فنی و جلب مشارکت ذینفعان توانستیم که از پراکندگی پسماندهای صنعتی در سطح شهرستان کاشان جلوگیری کنیم و ۱۶ چاله زباله بسته شده است.

وی تصریح کرد: اکنون با افزایش آگاهی شهروندان در حوزه محیط زیست، مطالبه گری مردم افزایش یافته است که پاسخ به آنها نیازمند برخی تجهیزات و بدنه کارشناسی قوی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار