خطاب به سفیر آمریکا در پاریس؛

قاسمی: مروج کودتاها و تروریسم شما دولتمردان آمریکایی هستید

تهران (پانا) - سفیر ایران در فرانسه، مبنا و مروج کودتا‌های بی شمار، خشونت، افراط گرایی و تروریسم در اقصی نقاط جهان را دولت مردان آمریکایی دانست.

کد مطلب: ۱۱۲۳۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
قاسمی: مروج کودتاها و تروریسم شما دولتمردان آمریکایی هستید

بهرام قاسمی سفیر کشورمان در پاریس در رشته توییتی تاکید کرد: «مبنا، منشاء، مولد و مروجِ کودتا‌های بی شمار، خشونت، ناامنی، فقر، افراط گرایی و تروریسم در اقصی نقاط جهان خودِ شما دولتمردان آمریکایی بودید و این هنوز بخشی مهم و راهبردی از سیاست‌های زیاده خواهانه و یکه تازانه شما است».

وی ادامه داد: نسل ما در این عصر و زمانه و آیندگان و تاریخ در تمامی آرشیو‌ها و مراکز نگهداری اسناد در عرصه جهانی و افزون بر آن، حافظه تاریخی جهانیان و ملت‌ها شاهدان و راویانی صادق از تلاش‌های شما برای آسان خواری و تک تازی به بهای نابودی آزادی، برابری، اخلاق، انسانیت و دستآورد‌های متعالی بشری خواهند بود.

قاسمی در ادامه افزود: اینک طنز تاریخی دیگری باز از آنجا آغاز و تکرار می‌شود که به عنوان بزرگترین ناقض تمامی موازین و تعهدات بین المللی به عبث، دیگر کشور‌های مستقل جهان را به پیروی از سیاست‌های مخرب و خصمانه خود فرا می‌خوانید.

سفیر ایران در پاریس خاطرنشان کرد: جهان مملو از تنوع فرهنگ‌ها و هرکدام با پیشینه تاریخی و تمدنی خود با برخورداری از تجارب گذشته و در سیر تحولات جهان، ارعاب و تهدید و تک‌تازی سیاست مداران متوهم ایالات متحده را بر نخواهد تافت. جهانیان با بهره گیری از خرد جمعی و هوشمندی و درایت هرگز به دوران ارباب سالاری پیشین باز نخواهند گشت.

واکنش بهرام قاسمی که در حساب رسمی توئیتری سفارت کشورمان در فرانسه منتشر شده نسبت به این موضوع است که جیمی مک کورت، سفیر آمریکا در فرانسه در توئیتی ایران را «اولین دولت حامی تروریسم در جهان و منبع اصلی بی ثباتی در خاورمیانه» دانسته و از دولت فرانسه خواست تا برای تأمین صلح و ثبات در منطقه با آمریکا در مخالفت با ایران همراه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار