افزایش 25 درصدی نرخ سالمندی

اردبیل(پانا)- معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: افزایش نرخ سالمندی کشور از ۹درصد به ۲۵ درصد در ۳۰سال آینده بسیار نگران‌کننده است.

کد مطلب: ۱۱۲۳۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 25 درصدی نرخ سالمندی

مریم حضرتی، معاون پرستاری وزیر بهداشت در کنگره ملی سیمای سلامت خانواده در اردبیل اظهارکرد: برنامه‌هایی که در وزارت بهداشت برای سلامت خانواده اجرایی می‌شود شامل باروری سالم، سلامت مادران، نوزادان، کودکان، نوجوانان، جوانان، میان سالان و سالمندان و نیز بهبود تغذیه است که تاکید اساسی بر برنامه‌های سلامت میان سالان و سالمندان است.

او تاکید اصلی این برنامه‌های را شیوه زندگی درست عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا و ارتقای سطح بهداشت در جامعه به‌نظر می‌رسد در دنیای پس از کرونا تا حدودی شاهد شیوه صحیح زندگی کردن و مراقبت از خود و نحوه ارتباط درست باشیم.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات در بحث سلامت سالمندی گفت: در جامعه امروزی با جهانی شدن سالمندی مواجه هستیم و در حال حاضر دنیا به سمت سالمندی می‌رود و در ۳۰ سال آینده ایران کشوری پیر خواهد بود.

شهرام حبیب زاده ،سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل هم دراین کنگره اظهار کرد: جامعه به عنوان سلول کوچک جامعه نیازمند تأمین سلامت است چرا که اگر خانواده درست بنا نشده باشد کودکان نیز به درستی تربیت نخواهند شد.

اوافزود: بخش اصلی شخصیت انسان در ۵ سالگی تشکیل و پایه محکمی بنا نهاده می‌شود و از این لحاظ سرمایه‌گذاری در خصوص خانواده انجام دهیم پایه محکمی برای آینده مملکت بوده و هزینه‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود سرمایه‌گذاری پرسود و مهم است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: بسیاری از مسائل خانواده همچون کاهش نرخ ازدواج و باروری در حیطه دانشگاه علوم پزشکی نیست که امیدواریم با بهبود وضعیت اشتغال این کاهش را جبران کنیم.

حبیب‌زاده افزایش طلاق در جامعه را نگران‌کننده و تهدیدی برای نهاد خانواده دانست و تصریح کرد: تهدیدات خانواده از سوی فضای مجازی نیز چالش جدی است که به دنبال راهکارهای رفع این چالش‌ها هستیم.

کنگره ملی سیمای سلامت خانواده به مدت 3 روز از 25الی 27 شهریور ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار