سرپرست معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

استفاده از تجربیات افراد صاحب نظردر حوزه سوادآموزی سبب تسریع در ریشه‌کنی بیسوادی است

تهران(پانا)- سرپرست معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برگزاری نشست های تخصصی و استفاده از تفکرات و تجربیات افراد صاحب نظردر حوزه سوادآموزی را باعث ایجاد تبادل افکار، استفاده از ظرفیت‌ها و حرکت رو به رشد دانست که با تقویت این فعالیت‌ها ضمن ایجاد هماهنگی با مجموعه‌های مختلف، می توان حرکت رو به رشد در ریشه‌کنی بی‌سوادی را تسریع کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از  تجربیات افراد صاحب نظردر حوزه سوادآموزی سبب تسریع در ریشه‌کنی بیسوادی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، عربعلی زینالی سرپرست معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در جلسه مشورتی که با حضور رؤسا و کارشناسان حوزه سوادآموزی اداره کل و مناطق برگزارشد، اظهار داشت: ماهیت و ساختار نهضت سوادآموزی، پرورش استعدادهای خفته انسان‌هایی است که به دلایل مختلف از کسب علم و دانش و خواندن و نوشتن و ... محروم مانده‌اند و وظیفه همگان است که در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و رسیدن به آرمان‌های متعالی ایران عزیز با رأی و مشورت و بهره‌مندی از تجارب ارزشمند پیشکسوتان و صاحب نظران در عرصه سوادآموزی بهره جسته و بهترین برنامه‌ها را با خرد جمعی جهت رسیدن به غایت نهایی و اهداف بلند و جایگاه رفیع سوادآموزی تدوین کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با ورود فنون جدید به دانش جوامع، ضرورت داشتن توانایی خواندن و نوشتن بیش از پیش افزایش یافته و به صورت نیازی اجتناب ناپذیر در آمده است. با توجه به رشد استفاده از فضای مجازی و پهناهای اینترنتی، شرط ورود به گفتگو، برقراری ارتباط و مشورت، دستیابی به مشارکت اجتماعی، فرهنگی، مهارت اندوزی و داشتن سواد خواندن و نوشتن است.

زینالی توانمندی همکاران در استان و مناطق را بسیار بالا توصیف و بر استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل افراد ذی‌نفوذ در جهت شناسایی و جذب افراد بی‌سواد، تولید و عرضه علوم و فنون مختلف و ایجاد مراکز یادگیری و علم آموزی تأکید کرد.

در ادامه همکاران حوزه سوادآموزی برنامه ها و راهکارها و برخی از مشکلات خود را در جهت ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های نهضت سوادآموزی، چگونگی جذب سوادآموزان، تقویت جلسات شورای پشتیبانی و شوراهای اداری، افزایش مراکز یادگیری، ایجاد بسترهای لازم برای مهارت آموزی سوادآموزان، بررسی و تطابق حجم ابلاغی برابر با مطالعات و کار کارشناسی مناطق، استفاده از ظرفیت‌های آموزش فرد به فرد و خودآموز، نحوه ارتباط با دستگاه‌ها و نهادهای همسو، چگونگی فعالیت سوادآموزی در زمان اپیدمی ویروس کووید 19 و ... را بیان و بر وحدت و همدلی بیش از پیش و برگزاری مستمر جلسات مشورتی تأکید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار