عضو شورای عالی آموزش و پرورش:

توجه به آموزش و پرورش، باعث رشد و شکوفایی آینده کشور خواهد شد

تهران (پانا) - به گفته معاون وزیر جهادکشاورزی آموزش و پرورش پایه و اساس توسعه و پیشرفت کشور است، توجه به این بخش مهم، موثر و اثربخش در جامعه، باعث رشد و شکوفایی آینده کشور خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
توجه به آموزش و پرورش، باعث رشد و شکوفایی آینده کشور خواهد شد

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای عالی آموزش و پرورش، بازرگان معاون وزیر جهادکشاورزی و عضو شورای عالی آموزش و پرورش، احمد عابدینی معاون دبیرکل شورای عالی و هیات همراه از هنرستان مرحوم علاقه مندان منطقه 9 شهر تهران بازدید کردند.

بازرگان در این بازدید گفت: عدم حضور دانش آموزان در مدرسه باعث ایجاد مشکلات اجتماعی و ارتباطی برای آنها می شود و اگر موضوع آموزش غیرحضوری را برای دانش آموزان و اولیاء آنها خوب تبیین کنیم محاسن آن کمتر از آموزش حضوری نیست.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش پایه و اساس توسعه و پیشرفت کشور است، توجه به این بخش مهم، موثر و اثربخش در جامعه، باعث رشد و شکوفایی آینده کشور خواهد شد.

وی با اشاره به طرح تربیت کشاورزان آینده با هدف توسعه کمی و کیفی هنرستان های کشاورزی برای جذب نوجوانان علاقه مند به فعالیت در عرصه کشاورزی، اظهار کرد: کشاورزی یکی از مهمترین بستر های توسعه اقتصادی و اشتغال جوانان در کشور است، وجود بیش از 100 هنرستان کشاورزی و حدود 40 عنوان رشته تحصیلی کشاورزی در دوره دوم متوسطه نقش بسیار موثری در تربیت نیروی انسانی ماهر در این بخش بر عهده دارند.

بازرگان در ادامه تصریح کرد: توسعه کمی و کیفی آموزش در بخش کشاورزی گام مهمی در جهش تولید، امنیت غذایی، شکوفایی و اقتصادی کشور دارد .

وی با تاکید بر تعامل هرچه بیشتر دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش، اضافه کرد: در حال حاضر تنها 2/1 درصد از دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در رشته های کشاورزی مشغول به تحصیل هستند.

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: با فراهم کردن بسترهای مناسب و توسعه زیرساخت ها و ایجاد بسته های حمایتی و تشویقی تمایل و گرایش جوانان و نوجوانان به ویژه روستازادگان، فرزندان عشایر و جوانان ساکن مناطق شهری با اقتصاد کشاورزی را بیشتر نموده و شاهد جوانگرایی و توانمندسازی نیروی انسانی در بخش کشاورزی باشیم.

احمد عابدینی معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این بازدید گفت: اگر قرار است در مدرسه اتفاقی بیفتد باید روی اهتمام، انگیزه و اراده معلمان و مدیران مدرسه بیش از همه ظرفیت ها و توانمندی ها حساب باز کنیم.

وی افزود: امید به تلاش و تدبیر معلمان است که با توجه به اقتضائات محیطی و شرایط مدرسه صرفاً برای ارتقاء سطح تحصیلی و تربیتی دانش آموزان تلاش می کنند و در این ماموریت منتظر معجزه ای نیستند. امروز معلمان دقیقاً نقش بسیجیان در ابتدای جنگ تحمیلی در جبهه ها را ایفا می کنند.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه گفت: حفظ و ارتقای حوزه تعلیم و تربیت و مدیریت بهینه آن در این شرایط خاص مستلزم تدبیر و چاره اندیشی معلمان عزیز و مدیران مدارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار