اعلام برندگان مسابقه ادبی شعر و داستان کوتاه "تحریر خیال"

تهران (پانا)- اولین دوره مسابقه ادبی «تحریر خیال» با اعلام نتایج برگزیدگان در دو بخش شعر و داستان کوتاه به پایان رسید.

کد مطلب: ۱۱۲۳۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
اعلام برندگان مسابقه ادبی شعر و داستان کوتاه "تحریر خیال"

به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای گلستان، در مسابقه ادبی «تحریرخیال» که به همت خانه فرهنگ سلام مرداد ماه فراخوان شده بود، خانم‌ها منیژه آرمین، عارفه روئین، لیلا دارابی، کیانوش کیارس و آقای علی الله سلیمی گروه داوری بخش داستان کوتاه و آقایان کمال پیری آذر،عمرانحیدری آریا، اسماعیل دادرس داوری آثار شعر را برعهده داشتند.

امید و همدلی تا شکست کامل ویروس کرونا، رویدادتاریخی غدیرخم، مدح و ستایش رشادت ها و ایثارگری پزشکان پرستاران و پزشکان، ولایت امام علی(ع)، عیدقربان و سربلندی حضرت ابراهیم در آزمون الهی از موضوع های ویژه این مسابقه ادبی در فضای مجازی بودند.

درپایان مهلت مسابقه 275 اثر به دبیرخانه رسید که از این تعداد، 192 اثر در بخش شعر و 83 اثر در بخش داستان کوتاه با آثارشرکت کنندگانی از شهرهای تهران، مشهد، کرمان، شیراز، اردبیل، کرج، شهریار، دماوند، سنندج، مسجد سلیمان، بروجرد، نورآباد ممسنی، نیشابور ملایر، اصفهان، قم، قزوین ،گرگان و رشت مسابقه وارد مرحله داوری شد.

اولین اثر ثبت شده در دبیرخانه متعلق به شرکت کننده‌ای از شهر اردبیل بود و کوچکترین شرکت کننده با 7 سال سن از تهران اثر خود را به دبیرخانه مسابقه ارسال نمود.

دربخش "داستان کوتاه"، گروه داوران از بین 83 اثر رسیده به دبیرخانه، در مرحله اول 22 اثر را واجد شرایط حضور در مرحله نیمه نهایی اعلام کردند و در مرحله دوم از این بین تعداد 10 اثر برای حضور در مرحله نهایی به شرح زیراعلام شد:

"در یک غروب خودمانی" نوشته ابوالفضل پروین از فیروزآباد فارس

"لنگه کفشی در بیابان" نوشته پوریا اسکندر زاده از تهران

"شیشک" نوشته حمید رضا یعقوبزاده از تهران

"کیک اسفنجی" نوشته نرگس جودکی از هشتگرد

"دیوار سفید بلند" نوشته لیلا روغن گیر قزوینی از قزوین

"رسیدن" نوشته مرضیه جعفری از تهران

"ماهی تشنه" نوشته شهلاسلطانی از تهران

"کووید۱۹" نوشته فرشته نصیری از تهران

"طلایه های صبح" نوشته زهرا کرمی ازدماوند

"نگهبان ریتا" نوشته فهیمه قائدی

همچنین درمرحله نهایی از میان 10 اثر با رای داوران ابوالفضل پروین از شهر فیروزآباد فارس با داستان دریک غروب خودمانی، نرگس جودکی از هشتگرد با داستان کیک اسفنجی، لیلا روغنگیرقزوین از شهر قزوین با داستان دیوار سفید بلند به عنوان برگزیدگان نهایی اولین دوره مسابقه داستان کوتاه "تحریر خیال" معرفی شدند.

در بخش "شعر" به تفکیک سبک(کلاسیک، شعر نو) و موضوع (آزاد، ویژه)، از بین 192 اثر رسیده به دبیرخانه با رای داوران، 18 اثر به شرح زیر به مرحله نهایی راه یافتند.

حمید رضا دالوند، سحر قدسی و خدابخش صفا دل با موضوعامید و همدلی تا شکست کامل ویروس کرونا، ستایش رشادت ها و ایثارگری پرستاران و پزشکان و حسین جعفری ، مجتبی خرسندی، مصطفی توفیقی، امیررسولی، محمدحسن اسفندیارپوردر بخش شعرکلاسیک، کاظم رستمی، رزا رودینی، معصومه سادات شاکری و زینب رحمانی در بخش شعرنو، ریحانه فرزی، شهریار پور اکبرصفا، فروزان زمانی با موضوع آزاد در بخش شعر کلاسیک، سعید فلاحی، صادق هلشی، میثم زردشتیان نیز با موضوع آزاد در شعرنو به مرحله نهایی راه یافتند.

امیررسولی از زنجان با سروده غدیر، حمید رضا دالوند از شیراز با سروده جنگ سایه ها، میثم زردشتیان از شیراز با سروده سی درصد سه نفر برتراولین دوره مسابقه شعر "تحریرخیال" شدند.

در بخش جانبی این مسابقه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و تشویق نوجوانان به شعرو ادب تعدادی داستان و شعرنو از شکرانه نورانی 7 ساله با ، رومینا کوهرنگ 8ساله از شهرضا با داستان کوتاه کدو قلقله زن و کرونا، زهرا بابامندنی 12ساله از دزفول با شعرنو، کیمیا معصومی 14 ساله از کرج با داستان کرونا به عنوان برگزیده در بخش کودک و نوجوان انتخاب شدند.

خانه فرهنگ سلام به نشانی نارمک خ جانبازان ، دردشت، نبش کوچه اکبری است. تلفن 77901729

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار