جلسه توجیهی پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان «کوچ» در آموزش و پرورش بندر ریگ برگزار شد

بندر ریگ(پانا)_جلسه توجیهی پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان «کوچ» با هدف آموزش استفاده از تغذیه سالم، تحرک و فعالیت بدنی وکنترل وزن دانش آموزان و ایجاد روحیه و نشاط و کاهش بیماری های قلبی و عروقی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
جلسه توجیهی پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان «کوچ» در آموزش و پرورش بندر ریگ برگزار شد

به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره آموزش و پرورش بندرریگ : سعیدبهمرد درجلسه توجیهی که باحضور معاونین، کارشناس تربیت بدنی وسلامت، سرگروه درس تربیت بدنی، سرگروه مدیران سه مقطع تحصیلی که با هدف آموزش پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان «کوچ»، اظهار کرد : با توجه به تبعات و آثار منفی اضافه وزن و چاقی بر سلامت عمومی افراد جامعه دارد وآمار و ارقام چاقی نه چندان خوبی که درمیان دانش آموزان وجود دارد لذا با هدف آموزش استفاده از تغذیه سالم،تحرک و فعالیت بدنی وکنترل وزن دانش آموزان تأکید میگرددکارشناس تربیت بدنی و سلامت به عنوان متولی سلامت دانش آموزان با تعریف پروژه کنترل وزن وچاقی دردانش آموزان تلاش خواهد کرد ضمن کنترل افزایش وزن درصدی دانش آموزانی که دارای اضافه وزن، با ارائه مشاوره‌های علمی و کاربردی تا پایان سال تحصیلی کاهش وزن چنددرصدی دانش آموزان چاق را محقق سازد .

رئیس اداره خاطرنشان کرد : وزارت آموزش و پرورش هرساله و باتوجه به مسائل مختلف جامعه طرح های مختلفی در زمینه سلامت دانش آموزان اجرا می کند و امسال هم با توجه به شیوع بیماری کرونا در جامعه ومدارس پروژه کنترل وزن و چاقی را اجرا نموده است .

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بندرریگ ادامه داد: هدف از اجرای طرح کوچ افزایش دانش ونگرش وکمک به دانش آموزان درمدیریت وزن خویش وداشتن سبک زندگی فعال و سالم است.

سعید بهمرد اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع طرح و تأثیر آن بر سلامت نسل آینده کشورو منطقه، لازم است درچارچوب طرح و براساس ساختارآن درسطح منطقه بسترسازی لازم برای اجرای بهینه و مطلوب آن صورت گیرد.

بهمرددر پایان سخنان خودگفت : خوشبختانه چارچوب این طرح به گونه‌ای تدوین و تعریف شده است که با همراهی و همیاری اولیاء دانش آموزان مورد اجراء قرارمی گیرد وامیدواریم بتوانیم با همراهی همه اولیاء و دانش آموزان این طرح را درهمه مدارس منطقه اجرایی نموده وشاهد جامعه دانش آموزی سالم، فعال، پویا و پرتحرک داشته و شاهد کاهش بیماری های مختلف قلبی و عروقی درجامعه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار