۳۱شهریور؛ رهبر انقلاب برای یک‌میلیون پیشکسوت دفاع مقدس سخنرانی می‌کنند

تهران (پانا) - رئیس ستاد اجرایی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خبر داد در روز ۳۱ شهریور از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سراسر کشور تجلیل خواهد شد و سپس رهبر انقلاب برای پیشکسوتان سخنرانی می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۲۳۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
۳۱شهریور؛ رهبر انقلاب برای یک‌میلیون پیشکسوت دفاع مقدس سخنرانی می‌کنند

علی‌اصغر جعفری، رئیس ستاد اجرایی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، امروز (دوشنبه) در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس که در وزارت کشور برگزار شد، گرامی‌داشت حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس را موجب تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: براساس دستورالعمل ابلاغی به دستگاه‌های کشوری و لشکری از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح، قرار بر این شد که از سوم خرداد تا پایان سال، برنامه‌های گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ۴۳ هفته و در هر هفته با یک عنوان خاص، اجرا شود که از این زمان تاکنون، همه فعالیت‌ها، بیشتر از آن‌چه که پیش‌بینی می‌شد، جاری و ساری شده است.

وی با بیان این‌که در راستای گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، در مجموع ۵۰۵ ستاد در کشور تشکیل شده است، گفت: از این تعداد، ۳۱ ستاد در استان‌ها، ۴۰۰ ستاد در شهرستان‌ها، ۲۸ ستاد در وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها، ۱۸ ستاد در مجموعه‌های نیرو‌های مسلح و ۲۸ کمیته تخصصی و اجرایی در ستاد مرکزی تشکیل شده است.

جعفری با اشاره به پیش‌بینی ۲۶ هزار برنامه اصلی در راستای گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، بیان کرد: قرار بر این شد تا برنامه‌ها بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اجرا و عملی شود که البته این شرایط یک ظرفیت‌های مضاعفی را برای ما اجرا کرد تا بتوانیم از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی در این راستا، بیش از گذشته بهره ببریم.

وی با بیان این‌که در راستای گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، در شهرستان‌ها فعالیت‌های متعددی صورت گرفته است، تصریح کرد: در ۳۱ شهریور مصادف با اولین روز از چهلمین سالگرد دفاع مقدس، از یک میلیون پیشکسوت دوران دفاع مقدس در سراسر کشور تجلیل خواهد شد و سپس رهبر معظم انقلاب اسلامی، به‌صورت ویدئوکنفرانس برای پیشکسوتان دفاع مقدس در همه استان‌ها، سخنرانی خواهند کرد.

رئیس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، افتتاح نمایشگاه‌های دفاع مقدس و مقاومت در همه استان‌های کشور را یکی دیگر از برنامه‌های اولین روز از هفته دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: بازدید مردم از نمایشگاه‌های دفاع مقدس در استان‌هایی که از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت «سفید» قرار دارند، همراه با رعایت ضرورت‌های بهداشتی صورت می‌گیرد؛ اما در استان‌هایی که در وضعیت «نارنجی» و «قرمز» قرار دارند، بازدید عمومی نخواهیم داشت و با کمک رسانه‌ها، نمایشگاه‌ها به خانه مردم خواهند آمد.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها در راستای گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، گفت: امروز ما با نسلی مواجه هستیم که دوران دفاع مقدس را ندیده و آن را درک نکرده است؛ بنابراین بایستی بتوانیم متناسب با ذائقه نسل‌های جوان، آن‌ها را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کنیم.

جعفری ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، تأکید شده است که همه دستگاه‌ها تا پایان سال، با خانواده‌های معظم شهدای خود دیدار کنند؛ اما با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا، می‌توانند به‌صورت تلفنی نیز این کار را انجام دهند.

رئیس ستاد اجرایی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، بیان دستاورد‌ها و پیروزی‌های انقلاب اسلامی را یکی دیگر از برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های مردمی و فضای مجازی نیز در این راستا باید توسعه یابد.

وی خاطرنشان کرد: در روز دوم مهر، تعداد ۹ موزه دفاع مقدس در ۹ استان کشور، به‌صورت همزمان افتتاح خواهد شد.

در ادامه این جلسه، «جواد ناصریان» معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی وزارت کشور، نیز با بیان این‌که استانداری‌ها باید به دستورالعمل ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح اهتمام داشته باشند، دیدار با خانواده‌های شهدا و پیگیری مطالبات آن‌ها، استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد برای گرامی‌داشت دفاع مقدس و همچنین بهره‌گیری از شبکه‌های استانی را بخشی از برنامه‌های این وزارتخانه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس عنوان کرد.

منبع: دفاع پرس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار