شناسنامه دار کردن صنایع دستی باعث جذب بازار خارجی می شود

کاشان (پانا) - معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان گفت: ایجاد شبکه تولید و شناسنامه دار کردن صنایع دستی باعث می شود که زمینه صادرات و جذب بازار خارجی محصول نیز فراهم شود.

کد مطلب: ۱۱۲۲۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
شناسنامه دار کردن صنایع دستی  باعث جذب بازار خارجی می شود

به گزارش پانا، مسعود خاندایی در دیدار با زیلو باف کاشانی اظهار کرد: تولید زنده صنایع دستی در محل عرضه آن، باعث جذب مخاطب شده و فرصت فروش آن را برای گردشگران داخلی و خارجی افزایش می دهد که نمونه آن در تولید و فروش گلاب در منطقه کاشان تجربه شده است.
وی افزود: هنر زیلو بافی از جمله هنرهای سنتی و فاخر در منطقه کاشان است که متاسفانه امروزه بافت و کاربرد این هنر اصیل در کاشان، به شدت کاهش یافته و تعداد اندکی از بافندگان به این هنر مشغول هستند.
وی اظهار کرد: با تولید و عرضه محصولات متنوع ماشینی، قطعا مانایی و رواج هنر زیلوبافی نیازمند خلاقیت و نوآوری است و هر شخصی که بتواند حرکتی در جهت احیای این هنر ارزشمند از خود نشان دهد باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد.
معاون فرماندار کاشان با اشاره به اهمیت آموزش و ترویج هنرهای دستی تاکید کرد: لازم است که هنرجویان علاقه مند در این زمینه شناسایی و آموزش های کاربردی توسط سازمان میراث فرهنگی، مراکز فنی و حرفه ای، فرهنگسراها و خانه های فرهنگ با حضور استادان مجرب ارائه شود که فرمانداری نیز آماده حمایت است.
وی تاکید کرد: با پیگیری این رویکرد در آینده نزدیک امکان شکل گیری شبکه تولید زیلو در کاشان فراهم می شود که علاوه بر ایجاد اشتغال با افزایش قدرت تولید در جذب بازارهای داخلی و خارجی موثر خواهد‌بود.
خاندایی با تقدیر از فعالیت موثر محمد حسین فدوی در حفظ و احیای هنر سنتی زیلو بافی در منطقه کاشان، خواستار توسعه کارگاه های هنرهای سنتی و فعالیت در سه زمینه تولید، آموزشو عرضه هدفمند برای گردشگران خارجی شد.
به گزارش پانا، محمد حسین فدوی، زیلو باف کاشانی، موفق به کسب مقام سوم در بخش بافت برتر با اثر لچک ترنج هشت پر و کسب مقام دوم در بخش محصول برتر به واسطه ارائه اثر پاف زیلو در نخستین جشنواره ملی زیلوی برتر در شهرستان میبد استان یزد شده است.
زیلو در شهرهای کویر به ویژه یزد، میبد، اردکان، اردستان، کاشان و سمنان، برای در امان ماندن از گرما در مساجد، اماکن عمومی و مذهبی و منازل مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار