عاملی: «طوبی کرمانی» فیلسوفی حکیم، کلام شناسی متبحر و یک معلم نمونه بود

تهران (پانا) - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه مراسم تشییع پیکر خانم دکتر طوبی کرمانی گفت ایشان شخصیت الهی و یک فیلسوف حکیم و یک کلام شناس متبحر و معلمی بسیار نمونه بود.

کد مطلب: ۱۱۲۲۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
عاملی: «طوبی کرمانی» فیلسوفی حکیم، کلام شناسی متبحر و یک معلم نمونه بود

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی در حاشیه این مراسم طی سخنانی گفت: استاد کرمانی دو بار در دانشگاه تهران به عنوان استاد نمونه در آموزش شناخته شد و اولین رایزن فرهنگی زن جمهوری اسلامی و اولین بانوی رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه استاد کرمانی دغدغه‌های الهی و معنوی بسیاری داشت اضافه کرد: عمده دغدغه ایشان عزت جمهوری اسلامی ایران و عزت انقلاب اسلامی بود و همیشه در جمع ایثارگران و خانواده محترم شهدا حضور جدی داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: زنده یاد کرمانی در این سال‌ها همیشه بانشاط و شاداب بود، حتی در هفته آخر عمرشان با توجه به اینکه بیماری در بدنشان عمیق شده بود باز به عنوان یک شخص مومنه و متدین با نشاط و با روحیه به اطرافیان انرژی می‌داد و فعالیت می‌کرد.

عاملی اظهار داشت: دکتر کرمانی را می‌توان مصداق معلمی دانست که سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت زهرا(س) را دنبال می کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: بنده یکبار با ایشان ملاقاتی داشتم و یک حس بسیار خوبی از دین و ایمان و تدین به ایشان دست می‌داد و قطعاً جای ایشان بسیار خالی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه دکتر کرمانی به تمام معنا یک شخصیت علمی و فرهنگی و انقلابی بود افزود: ایشان در شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده جز افراد بسیار فعال بود و همچنین در کمیسیون های فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مشارکت‌های بسیار موثری داشت و در کنفرانس‌های صلح جهانی تلاشگر بسیار ارزنده‌ای بود.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: دکتر کرمانی از اساتید برجسته و فردی فعال در حوزه بانوان جهان اسلام بود و از زنان تراز انقلاب اسلامی بود که بایداز او چیزهای زیادی یاد گرفت.

وی ادامه داد: ایشان نخستین زن فیلسوف ایرانی بودند که از بدو تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب یکی از دلسوزترین مدیران و فعالان عرصه تقریب بوده و عمر پربرکت خویش را در این راستا سپری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار