از این پس چهره شما عابر بانک شماست!

خبرگزاری پانا:به نظر می رسد هر روز که اخبار شگفت انگیز فناوری را می خوانید باید در حالی که سرتان را می خارانید بگویید: 'این دیگر چیست؟'

کد مطلب: ۱۱۲۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، یک شرکت فنلاندی به نام Uniqul یک سیستم پرداخت ایجاد کرده است که با شناسایی صورت افراد کار می کند و نیازی به پول نقد و کارت اعتباری ندارد.

این تکنولوژی به شما اجازه می دهد که با صورت خود پرداخت کنید. مشتریانی که به Uniqul ملحق باشند، یک کارت اعتباری اصلی یا اطلاعات یک حساب از PayPal دریافت می کنند. ( PayPalیک شرکت تجارت الکترونیکی جهانی است که پرداخت و انتقال پول را از طریق اینترنت فراهم می کند). شما می توانید در رو به روی اسکنر (دوربین) فروشگاه‌هایی که به Uniqul مجهز هستند ایستاده و تنها دکمه OK را فشار دهید.

در واقع برای تجزیه و تحلیل این فناوری می توان گفت که این تکنولوژی براساس اندازه گیری‌های خود، به صورت هر فرد یک کد عددی اختصاص می دهد که با قرار دادن صورت فرد در جلوی دوربین دستگاه عدد اختصاصی را چک می کند.

انتظار می رود که این سرویس با پرداخت ماهیانه اشتراک، در پاییز سال جاری برای کاربران قابل به دسترس باشد.

احتمالا خدمات اولیه این سرویس برای تاجران رایگان باشد. هدف Uniqul در درجه اول مهمان نوازی از تاجران و سرمایه‌گذاران است و آن ها را قادر می‌کند که ترفندهای هدفمند خود را پیشنهاد دهند.

بنیان گذاران Uniqul در وب سایت خود می گویند:هدف ما این است که روند چک کردن را از 30 ثانیه به کم تر از 5 ثانیه سرعت ببخشیم. این فناوری می تواند یک شرکت را به بالاترین نقطه ترافیک برساند. هم اکنون شواهد زیادی وجود دارد که بسیاری از فروشگاه‌ها در حال مجهز شدن به این فناوری هستند.

شرکتی در انگلستان یک راه حل فناوری پیشنهاد کرده است که این ابزار می تواند صورت افراد را در حال گذر از یک در شناسایی کند. حتی این تکنولوژی قادر است افراد مشهور یا مشتریان مهم (مشتریانی که همیشه خرید زیادی می‌کنند) را شناسایی کند و کارکنان محل را از حضور این افراد مطلع کند.

این تکنولوژی حتی می تواند به صاحبان فروشگاه سایز لباس مشتری، علاقه مندی‌های خرید (در صورتی که قبلا خریدی داشته باشند) و در کل تاریخچه ای از خریدهای قبلی مشتری را ارایه دهد.

این تکنولوژی ظاهرا در برخی فروشگاه‌ها و هتل‌ها در سطح ایالات متحده آمریکا و انگلستان مورد آزمایش قرار گرفته است. هدف این اختراعات تنها حفظ حریم خصوصی و محفوظ ماندن از خطرات احتمالی است.

منبع : قدس آنلاین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار