ارائه ۵۰ هزار تبلت به دانش‌آموزان تحت حمایت تا پایان مهرماه

تهران (پانا) - معاون اداری و مالی کمیته امداد از تامین ۵۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت خبر داد و گفت تجهیزات آموزش مجازی برای دانش‌آموزان شامل تبلت، سیمکارت کودک و اینترنت رایگان تا پایان مهرماه به جامعه هدف واگذار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۲۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ارائه ۵۰ هزار تبلت به دانش‌آموزان تحت حمایت تا پایان مهرماه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، مجید باجلان با بیان اینکه حدود ۷۵۰ هزار دانش‌آموز و دانشجوی تحت حمایت کمیته امداد هستند، افزود: از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر از فرزندان تحت حمایت امداد فاقد تجهیزات آموزش غیر حضوری شناسایی شده‌اند که در مرحله نخست ۵۰ هزار تبلت تا پایان مهرماه به این دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیمکارت ارائه شده در این طرح سیمکارت دانش‌آموزی با قابلیت کنترل و نظارت از سوی والدین است، ادامه داد: سامانه «شاد» و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در این تبلت‌ها پیش‌بینی شده و همچنین امکان اتصال به شبکه‌های مجازی غیر بومی محدود شده است.

معاون اداری و مالی کمیته امداد با تاکید بر اینکه تبلت‌های دانش‌آموزی با اولویت خانواده‌های دارای چند فرزند دانش‌آموز در اختیار آنان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: براساس مذاکرات انجام شده با وزارت ارتباطات، اینترنت مورد استفاده برای این تبلت‌ها به صورت رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد و در صورت خروج سیمکارت، دستگاه قابلیت فعالیت نخواهد داشت.

باجلان با بیان اینکه تبلت‌های پیش‌بینی شده در این طرح ۱۰۰ درصد تولید داخل است، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هزینه تامین۱۰ هزار تبلت دانش‌آموزی را تقبل کرده است. همچنین بنیاد مستضعفان هزینه ۱۴ هزار تبلت را پذیرفته و علاوه بر این شرکت‌های استارت‌آپی فعال در پویش ایران همدل نیز مبالغ مشارکت خود را به این موضوع اختصاص داده‌اند.

معاون اداری و مالی کمیته امداد با اشاره به آغاز «شور عاطفه‌ها» با هدف تامین مایحتاج تحصیل دانش‌آموزان نیازمند گفت: این طرح تا ۱۱ مهرماه ادامه دارد و کد دستوری #۱۴* و شماره کارت ۷۷۷۷-۷۷۷۷-۶۰۷۷-۶۲۷۷ به منظور جذب کمک‌های مردم نیکوکار اعلام شده است.

باجلان با اعلام همکاری شرکت پست برای جمع‌آوری و ارسال اقلام لوازم‌التحریر اهدایی مردم تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا و با هدف رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مردم و خیران می‌توانند کمک‌های کالایی خود را برای دانش‌آموزان نیازمند از طریق پست به دفاتر کمیته امداد ارسال کنند.

وی همچنین به اجرای مرحله دوم پویش ایران همدل براساس منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در این طرح ۲۴۰۰ آشپزخانه با همکاری ۶۰ هزار نیروی داوطلب جهادی در طبخ و توزیع غذای گرم مشارکت دارند و تاکنون ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار وعده غذای گرم در قالب طرح اطعام حسینی به خانواده‌های نیازمند ارائه شده است.

رئیس قرارگاه اطعام حسینی ادامه داد: یک میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی نیز در قالب طرح احسان حسینی بین خانواده‌های محروم در روستاها و مناطق صعب‌العبور توزیع شده است که ارزش این بسته‌ها به طور میانگین ۱۵۰ هزار تومان است.

وی خاطرنشان کرد: مردم نیکوکار ایران اسلامی تاکنون بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان در پویش مرحله دوم ایران همدل کمک کرده‌اند که تمام آن از طریق غذای گرم، بسته‌های معیشتی و ... در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار