صدور ۵۲۰ مجوز تولید انفرادی و ۱۰ پروانه تولید کارگاهی صنایع دستی در اردبیل

اردبیل (پانا)- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل خبر داد از ابتدای امسال تاکنون ۵۲۰ مجوز تولید انفرادی و ۱۰ پروانه تولید کارگاهی صنایع دستی در سطح استان اردبیل صادر شده است.

کد مطلب: ۱۱۲۲۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
صدور ۵۲۰ مجوز تولید انفرادی و ۱۰ پروانه تولید کارگاهی صنایع دستی در اردبیل

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل ،ناصر محمودی، معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: در سال ۹۸ تعهد اشتغال و صدور مجوز در استان برای حوزه صنایع‌دستی ۴۰۰ مجوز بوده که تعداد ۵۲۹ مجوز تولید انفرادی، ۵ تولید کارگاهی، دو جواز تاسیس و ۷۰ کارت شناسایی صنایع دستی در سطح استان صادر شده که بیش از تعهد انجام شده بوده است و نیز ۶۰۱ نفر از صنعتگران نیز از که دارای مجوز فعالیت بودند از تسهیلات بانکی برای رونق فعالیت‌ها و اشتغال برخوردار شدند.

او افزود: پارسال ارزش صادرات تولیدات صنایع‌دستی استان اردبیل به میزان ۱.۸۳۰ میلیون دلار بوده است و توسعه صادرات از مهمترین برنامه‌ها برای رونق تولید در این بخش است که امسال به دنبال تحقق این مهم هستیم.

معاون صنایع‌دستی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: پارسال با اقدامات در حوزه‌های مختلف اعم از آموزش، تولید، صدور پروانه، اشتغال و ... صنایع دستی استان در جایگاه سوم کشوری قرار گرفت.

محمودی افزود: امسال با توجه به نامگذاری آن به سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری برنامه‌ها در راستای رونق هر چه بیشتر صنایع دستی در استان هدفگذاری شد، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، این امر مانعی در مسیر تحقق اهداف شده است؛ با این حال با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده، در سه ماهه نخست امسال ۵۲۰ مجوز تولید انفرادی، ۱۰ پروانه تولید کارگاهی و ۴۰ کارت شناسایی صنایع دستی صادر شده است.

او گفت: تعهد اشتغال و صدور مجوز برای سال ۹۹ در حوزه صنایع‌دستی اردبیل صدور ۲۵۷ مجوز شامل ۲۰۰ مجوز تولید انفرادی، ۷ تولید کارگاهی و ۵۰ کارت شناسایی است که با وجود شیوع بیماری کرونا بخشی از این تعهدات به صورت کامل تحقق یافته و در بخش‌های دیگر نیز تمامی تعهدات تحقق خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار