دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: با آمدنت به میدان رعشه بر اندام دشمنان می‌انداختی!

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: با آمدنت به میدان رعشه بر اندام دشمنان می‌انداختی!

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم سینا ابراهیمیان دانش‌آموز دوره متوسطه دوم از استان سمنان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« شب می‌رود و عطر سحر می‌گردیم

در صبح ظهور یار برمی‌گردیم

غم نیست که قاسم سلیمانی رفت

ما را بکشید زنده‌تر می‌‌گردیم

مالک اشتر علی، ای که تو را نام نهادند «سردار»!

ای که تیزی نگاهت همچون شمشیر ذوالفقار، دل‌های دشمنان را می‌شکافت! و ما را هر لحظه عاشق‌تر می‌کرد!

‌ای که همچون ایوب صبوری و همچون سرو استوار!

تو را چگونه توان ستودن که کوتاهی نباشد؟

تو را از آن سبب سردار دل‌ها نامیدند که چنان دل‌های ما را تسخیر کرده و در قلب‌هایمان جا گرفته‌ای که به هیچ وجه، مهرت از دلم بیرون نمی‌رود. نامت چنان بر دل‌‌های ما حک شده که هیچ احدی نمی‌‌تواند آن را پاک کند. با آمدنت به میدان، چنان رعشه‌ای بر اندام دشمنان می‌انداختی که حتی برای به شهادت رساندنت، دست به دامان پهپاد شدند تا روح مقدس تو را به عرش الهی‌ پیوند دهند. دشمنان این را بداند که خون سردار، از خود سردار سلیمانی بالا‌تر است و از هر قطره‌ی آن هزاران قاسم سلیمانی می‌روید. تو کسی هستی که رهبر معظم انقلاب اسلامی، تو را همچون جان خویش دوست می‌داشت و برای ایشان همچون مالک اشتر بودی. انتقام سختی در راه است. حتی سخت‌تر از آنچه که در فکر دولتمردان آمریکا و اسرائیل بگنجد. هر چند به شهادت رسیدن تو، چنان جانگداز است هیچ انتقامی، یارای برابری با حسرت دل‌های داغ دیده ما را ندارد.

در وصف این انتقام سخت، چه زیبا گفت سید حسن نصرالله: «عمودی آمدند و افقی باز خواهند گشت».

به راستی که سردار سلیمانی برای همیشه در تاریخ جاودان خواهد ماند و قاسم سلیمانی‌های دیگر برای مبارزه حق علیه باطل، قیام خواهند کرد تا خون این سردار بزرگ اسلام و شکننده داعش، پایمال نشود!»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار