افتتاح 2 باب خانه هلال در شهرستان خدابنده

زنجان (پانا) - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت که با افتتاح 2 باب خانه هلال در شهرستان خدابنده، تعداد خانه های هلال این شهرستان به 27 مورد رسید.

کد مطلب: ۱۱۲۲۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 2 باب خانه هلال در شهرستان خدابنده


شهرام میرزایی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح خانه های هلال شهرستان خدابنده در جمع خبرنگاران گفت: خانه های هلال در فرمانداری شهرستان خدابنده و بخش مرکزی این شهرستان در روستای یکهزار و 280 خانواری محمود آباد افتتاح شد.
وی اظهارداشت: روستای محمود آباد و روستاهای تابعه آن حادثه خیز است و در گذشته چندین مورد سیل در این روستاها و روستاهای تابعه به جاری شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: نقش آموزش کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه به عنوان یک ماموریت در کاهش تلفات جانی و مالی هلال احمر را موظف کرده تا نسبت به ترویج فرهنگ یادگیری کمک های اولیه که موجب ارتقای عملکرد افراد در حوادث و سوانح می شود، اقدام کند.
میرزایی تاکید کرد: راه اندازی خانه هلال در بخش مرکزی روستای محمود آباد با همکاری دهیاری این روستا انجام شده که امید داریم بتوانیم با توجه به دامنه و گستردگی محمود آباد که 28 روستا را تحت پوشش قرار می دهد ساکنان در این روستاها را تحت پوشش آموزش همگانی و کمک های اولیه قرار دهیم و نیروهای عملیاتی برای مقابله با حوادث و سوانح تربیت کنیم و ارائه خدمات عام المنفعه در سطح روستاها نیز محقق شود.
وی خاطرنشان کرد: مدیریت اولیه حوادث و سوانح توسط خود مردم تا رسیدن نیروهای امدادی و ارائه خدمات از مهمترین اهداف مهم راه اندازی خانه های هلال در سطح روستاها و منطاق مختلف شهری و محلات استان زنجان است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در جمعیت هلال احمر از غنچه های هلال در مهدهای کودک، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان می توانند داوطلبانه در هلال احمر فعالیت داشته باشند و آموزش همگانی و کمک های اولیه برای همه این گروه های سنی در خانه های هلال ارائه می شود.
میرزایی یادآوری کرد: در خانه های هلالی که افتتاح و راه اندازی می شود بلافاصله عضو گیری آغاز و ارائه آموزش های همگانی نیز ارائه می شود.
وی ادامه داد: از ابتدی مرداد ماه سالجاری نیمه نخست شهریور امسال بیش از یکهزار و 30 نفر از اعضای خانه های هلال در سطح این استان از آموزش های همگانی و کمک های اولیه بهره مند شده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ابتدای مرداد ماه سالجاری تاکنون بیش از 116 دوره آموزشی در خانه های هلال فعال برای اعضای این خانه ها برگزار شده است.
وی افزود: فراگیران پس از گذراندن این دوره ها به آموزش کمک های اولیه 22 ساعته و آموزش همگانی هشت ساعته هدایت می شوند تا از آموزش های تخصصی نیز بهره مند شوند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: دهیاری روستای محمود آباد فضای مناسبی را در اختیار هلال احمر قرار داده اند و با در اختیار دادن فضایی دیگر در همین مکان می توانیم اقلام امدادی را برای توزیع در حوادث و امدادرسانی در این محل دپو کنیم.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، افتتاح خانه هلال فرمانداری خدابنده با حضور فرماندار و معاون عمرانی و افتتاح خانه هلال روستای محمود آباد نیز با حضور دهیار، روحانیون و معتمدین محلی و اعضای شورای اجرایی انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار