جدیدترین تغییرات مجلس در قانون انتخابات ریاست‌جمهوری چیست؟

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس با تشریح نشست این کمیسیون گفت مقرر شد وزارت کشور سامانه الکترونیکی برای ثبت‌نام نامزدهای ریاست‌جمهوری راه‌اندازی کند که اطلاعات ثبت‌نام همزمان به دست شورای نگهبان برسد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
جدیدترین تغییرات مجلس در قانون انتخابات ریاست‌جمهوری چیست؟

به گزارش روابط عمومی مجلس، علی حدادی در تشریح نشست کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: در این نشست طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کمیته مربوطه موارد برگشتی را مجدد بررسی کند.

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی به برخی اصلاحات این قانون اشاره و بیان کرد: طبق اصلاح کمیسیون مقرر شد اعضای هیأت‌های مرکزی نظارت و اجرایی در صورتی بتوانند داوطلب انتخابات شوند که حداقل سه ماه پیش از ثبت‌نام، از سمت خود استعفا داده و در آن شاغل نباشند.

وی افزود: وزارت کشور نیز موظف شد از طریق سامانه الکترونیکی امکان ثبت‌نام نامزدها و دسترسی همزمان شورای نگهبان به اطلاعات ثبت‌نام را فراهم کند.

حدادی ادامه داد: کاندیداها نیز در صورت اعتراض نسبت به فرایند ثبت‌نام می‌توانند ظرف 24 ساعت از طریق سامانه یا به صورت حضوری نزد شورای نگهبان اعتراض کنند و این شورا مکلف است 48 ساعته نظر خود را اعلام کند.

وی همچنین اضافه کرد: هر نامزد باید در زمان ثبت‌نام 6 نفر مشاور را در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، زیربنایی و عمرانی، امنیتی و دفاعی معرفی کنند که در بخش‌های مذکور پاسخگو باشند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ماده 37 نیز به این شرح اصلاح شد که کلیه افراد از هیأت‌های مرکزی نظارت مثل شورای نگهبان و عوامل اجرایی مثل وزارت کشور و سایر نهادها در صورتی می‌توانند کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شوند که حداقل سه ماه قبل، از سمت خود استعفا داده و در آن شاغل نباشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار