کاظمی: گفتمان‌سازی مهمترین ماموریت آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب است

تهران (پانا) - به گفته معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مهم‌ترین ماموریت وزارت آموزش و پرورش در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب خوانش بیانیه و گفتمان سازی است.

کد مطلب: ۱۱۲۲۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: گفتمان‌سازی مهمترین ماموریت آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب است

به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی درباره اقدامات انجام شده در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: حوزه پرورشی مسوولیت توجه به بیانیه گام دوم انقلاب را در دستور کار خود قرار داده است. اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورد و مسوولیت دبیرخانه این کار نیز برعهده اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان قرار داده شده است.

وی افزود: اقدامات مربوط به بیانیه گام دوم انقلاب از سال گذشته و بطور دقیق پس از فرمایشات مقام معظم رهبری انجام شد و در نهایت یک چارچوب و آیین‌نامه‌ای تدوین و سیاست‌هایی در این راستا به استان‌ها ابلاغ شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با بیان اینکه در ۳۲ استان دبیر خانه بیانیه گام دوم انقلاب با مسوولیت اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان شکل گرفت، عنوان کرد: چارچوب فعالیت‌ها برای استان‌ها تعریف شده است و همچنین یک سری فعالیت‌هایی به صورت متمرکز و غیر متمرکز به استان‌ها واگذار شد.

کاظمی با یادآوری اینکه در استان‌ها هم اقدامات خوبی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب شکل گرفته، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مهم‌ترین راهبرد خود را خوانش و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای نسل جدیدی گذشته که ممکن است هیچ برداشتی نسبت به گذشته جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند.

وی افزود: مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جامعه جوان و نوجوان کشور است، بنابراین آموزش و پرورش موظف است که آنها را با این بیانیه آشنا کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با بیان اینکه یک بسته اقدامات در راستای بیانیه گام دوم انقلاب شکل گرفته است، گفت: سایت و کتاب‌های تبیین بیانیه گام دوم انقلاب به صورت الکترونیکی طراحی شده و قرار است که به زودی از این‌ها رونمایی می شود.

کاظمی اظهار کرد: همچنین کتاب هایی در رابطه با کلید واژه‌های بیانیه گام دوم انقلاب نیز تدوین شده و تشکل‌های دانش آموزی نیز در این زمینه فعال هستند.

وی با بیان اینکه معاونت پرورشی آموزش و پرورش به دنبال انجام اقدامات عمقی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است، تاکید کرد: برای دانش آموزان دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود و همچنین اینکه زیست بوم جدیدی نیز برای نوجوانان طراحی شده که در این حوزه چه اقداماتی باید انجام شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باتوجه به یک نقشه راه براساس سیاست های کلی نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه های پرورشی و فرهنگی را دنبال می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار