تبیین برنامه های زنگ ایثار و مقاومت در جلسه شورای تربیتی منطقه 17

تهران(پانا)- هفتمین جلسه ی شورای تربیتی با حضور طاهره پور محمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه و اعضای شورای تربیتی در منطقه ۱۷ تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تبیین برنامه های زنگ ایثار و مقاومت در جلسه شورای تربیتی منطقه 17

طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه۱۷، در ابتدای جلسه ضمن محکوم کردن حرکت سخیف هفته‌نامه فرانسوی را در اهانت به ساحت مقدس پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله گفت: این حرکت نشانه ی عجز و ناتوانی دشمنان اسلام و ماهیت واقعی آنهاست.
وی افزود: اینگونه حرکت‌های کینه توزانه وظیفه ما را در تربیت دینی فرزندان این سرزمین سنگین‌تر می کند و نشانگر اهمیت بالای این گونه آموزش ها است و با نگاه به این مسایل، ما باید در پرداختن به تربیت نسلی مومن، آشنا به تعالیم دینی مصمم تر از قبل باشیم. چرا که دین اسلام کامل ترین ادیان بوده و برای تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان ها برنامه دارد که از آن جمله درس ایثار و مقاومت در برابر ظلم و ستم و روحیه استکبار ستیزی است و این دقیقاً همان چیزی است که ظالمان در طول تاریخ از آن هراسان بوده اند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه17 تهران در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس افزود: باید ما در حوزه پرورشی این فرصت ها را غنیمت شمره و تمام تلاش خودمان را در تبین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادتی که در طول هشت سال دفاع مقدس توسط نوجوانان برومند و بزرگ منش دردفاع از کشور عزیزمان اتفاق افتاد به کار ببندیم.
وی سپس گفت: برای رسیدن به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت در حوزه فعالیت های پرورشی ضروریست هر کدام از کارشناسی ها در حوزه فعالیت خود دارای برنامه راهبردی و عملیاتی باشند و چشم انداز پیش روی حوزه فعالیت خود را داشته باشند و جهت رسیدن به آن تلاش کنند و متناسب با شرایط حاکم برنامه ریزی مناسب را همسو با برنامه ی سند تحول بنیادین داشته باشند.
پورمحمود در ادامه گفت: در شرایط شیوع بیماری کرونا ویروس نیاز دانش آموزان به فعالیت های همکاران مشاوره دو چندان می باشد و نباید از نقش مشاوره در ایجاد آرامش روحی و روانی دانش آموزان غافل شویم و با عنایت به اینکه معلوم نیست که مهمان ناخوانده ی کرونا تا زمانی حضور خواهد داشت بنابراین ما هیچکدام از فعالیت های خود را تعطیل نمی کنیم. بلکه شکل آنها عوض می شود. حتی در شرایط کرونایی تعلیم و تربیت تعطیل نمی شود.
وی افزود: یکی از مسایل مهم دانش آموزان در شرایط فعلی با توجه به تحرک کم دانش آموزان موضوع اضافه وزن آنها است که همکاران ما در واحدهای بهداشت و تربیت بدنی لازم است با اجرای برنامه های کوچ (کنترل وزن و چاقی) در رفع آن تلاش کنند و ضمن آموزش ورزش های فردی و مناسب در خانه، ضروریست انجام این گونه ورزش ها توسط دانش آموزان در خانه پیگیری شود.
پورمحمود باتاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: در حال حاضر که مدارس با تاکید بر آموزش حضوری و محوریت سلامت دانش آموزان بازگشایی شده است. کارشناسی بهداشت با بکارگیری تمام ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری نحوه رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مدارس را به صورت روزانه رصد کند و آموزش های لازم را به همکاران، دانش آموزان و خانواده ها انجام دهد.
وی همچنین در رابطه با تهیه محتواهای پرورشی و تربیت بدنی افزود: کارگروه تولید محتوای مجازی با جدیت و دقت مضاعف همچنان به فعالیت خود ادامه دهد و تاکید کرد: لازم است جمع همکاران حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی ضمن رعایت سلسله مراتب، حفظ استقلال حوزه ی فعالیت خود و عمل به شرح وظایف سازمانی، اصل همفکری و همدلی را سرلوحه کار خود قرار دهند و با خرد جمعی سعی در رشد و تعالی تیم کنند و کارها بصورت تیمی تعقیب کرده تا بتوانند از موفقیت های گروهی و فردی اعضا لذت ببرند.
در ادامه جلسه کاشناسان حوزه پرورشی، سلامت و تربیت بدنی گزارشی از فعالیت های خود را در رابطه با ساماندهی نیروی انسانی و بازگشایی مدارس ارائه کردند و از برنامه های خود در ایام کرونایی صحبت کردند.
درپایان این جلسه هماهنگی های لازم جهت بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس و زنگ ایثار و مقاومت در منطقه، انجام گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار