نائب رییس مجلس: تحریمی در عالم باقی نمانده که آمریکایی‌ها علیه ما اعمال نکرده باشند!

تهران (پانا) - نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها هرنوع تحریمی بود را در این سالیان اخیر علیه کشورمان اعمال کردند و الان هم اگر بخواهند این کار انجام دهند فکر می‌کنم دیگر چیزی برایشان باقی نمانده که تحریم کنند.

کد مطلب: ۱۱۲۲۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
نائب رییس مجلس: تحریمی در عالم باقی نمانده که آمریکایی‌ها علیه ما اعمال نکرده باشند!

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه اگر آمریکایی‌ها مکانیسم ماشه را فعال کنند، رویکرد جمهوری اسلامی در قبال این اقدام چه خواهد بود، اظهار کرد: آمریکایی‌ها تحریمی در عالم، مخلیه و خواب آنها نبوده که علیه ما اعمال نکرده باشند و به گفته خودشان سختگیرانه‌ترین فشارها را علیه ما اعمال کردند پس دیگر تحریمی باقی نمانده که بخواهند علیه ما اعمال کنند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر غربی‌ها در حوزه‌های بانکی با ما همکاری ندارند و ارتباط فعال و پویایی در این رابطه وجود ندارد، بلکه این ارتباطات با محدودیت است و فکر می‌کنم اتفاق جدیدی هم نخواهد افتاد اگرچه اهمیت خاصی هم ندارد.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: مسیری که ما طی می‌کنیم فارق از این بوده که دشمنانمان می‌خواهند چه کاری برایمان انجام دهند و البته تحریم‌هایی که آمریکا علیه کشورمان انجام می‌دهد نقض قوانین بین‌المل است.

نماینده مردم مشهد تصریح کرد: آمریکایی‌ها چهره‌ای قانون‌گریز و ضد جامعه بین‌المللی از خود نشان داده‌اند؛ زیرا پس از 10 سال مذاکره به این معاهده پایبند نبوده و آن را به چالش می‌کشانند که این نشان می‌دهد نظام حقوق بین‌الملل بی‌اعتبار است.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: فرانسوی‌ها باید تکلیف خودشان را روشن کنند که چرا باید مکرون در امورات دیگر کشورها مداخلاتی را داشته باشد و قطعا با این کارش قوانین بین‌الملل را زیر سوال می‌برد؛ بنابراین وقتی که نمی‌تواند از معاهدات قبلی خود دفاع کند؛ چرا باید پیشنهاد مذاکره و گفتوگو به برخی از کشورها بدهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار