معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش استان بوشهر:

۹۰ درصد مدرسه‌های استان بوشهر زیر پوشش اینترنت قرار دارند

بوشهر(پانا)_ معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش استان بوشهر اعلام کرد یک هزار و ۶۲۹ آموزشگاه معادل ۹۰ درصد مدرسه‌های شهری و روستایی این استان زیر پوشش اینترنت قرار دارند.

کد مطلب: ۱۱۲۲۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
۹۰ درصد مدرسه‌های استان بوشهر زیر پوشش اینترنت قرار دارند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، عبدالرضا بندری عنوان کرد: از این تعداد در دوره نخست یک هزار و ۳۲۴ مدرسه و در یک ماه گذشته نیز ۳۰۵مدرسه به اینترنت متصل شده اند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر تنها ۸۰۰ دانش آموز در قالب ۱۱مدرسه معادل ۱۰درصد مدرسه‌های استان که در مناطق صعب العبور قرار دارند و به صورت چند پایه و با تعداد کمی از دانش آموزان اداره می‌شوند یا با مشکل دسترسی نداشتن و یا ضعف سیگنال روبرو هستند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مدرسه‌های روستایی که در مناطق صعب العبور قرار دارند در صورتی که تعداد دانش آموزان آنها کم باشد و امکان برگزاری کلاس‌های حضوری وجود داشته باشد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کلاس‌ها برگزار می‌شوند و جاهایی که تعداد دانش آموزان بیشتری دارد نیز ۲روز در هفته کلاس‌های ۳۵ دقیقه‌ای برگزار و مابقی آموزش از طریق صدا و سیما و سایر وسایل ارتباطی پیگیری می‌شود.

۳۰۰معلم استان بوشهر اقدام به تولید محتوا کرده‌اند

به گفته بندری، در زمان حاضر ۳۰۰ نفر از بهترین معلمان استان بوشهر و سرگروه‌های آموزشی طی ۲ماه اقدام به تهیه و تولید ۹۵۰ فیلم آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی و ۱۹ هزار دقیقه فیلم آموزشی تهیه و در این مدت ۱۹۱هزار بار بازدید آنلاین و بیش از پنج میلیون دقیقه بازدید از آرشیو انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین درس‌نامه‌هایی مربوط به مقطع ابتدایی تهیه و در اختیار راهبران آموزشی قرار داده شده که آنها را به دست دانش آموزان مناطق محروم و صعب العبور می‌رسانند.

بندری تاکید کرد: با برنامه ریزی انجام شده هیچ مدرسه‌ای در استان بوشهر بدون آموزش نیست و همه مدرسه‌های استان آموزش را به صورت مجازی، تلفیقی و حضوری پیگیری می‌کنند.

شورای مدرسه تصمیم گیرنده شیوه آموزش در مدرسه‌ها هستند

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه پنج شهرستان این استان قرمز و سه شهرستان نارنجی هستند هرچند همه امکانات برای آموزش حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود دارد، اما شورای مدرسه با نظر والدین شیوه آموزش دانش آموزان را انتخاب و بر همان اساس اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: هرچند بازرسی‌ها و نظارت‌ از مدرسه‌ها به صورت دقیق و سرزده انجام می‌شود، اما براساس دستورالعمل‌ها هیچ اجباری برای برگزاری حضوری آموزش‌ها وجود ندارد.

بندری تاکید کرد: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مدرسه‌ها، تذکر داده می‌شود و تا زمان فراهم شدن شرایط و پروتکل‌های آموزش به صورت مجازی در آن مدرسه برگزار می‌شود.

آموزش حضوری در گرو تامین سلامت دانش آموزان

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تا زمانیکه اطمینان لازم از سلامت دانش آموزان نداشته باشیم آموزش حضوری نخواهیم داشت و در همین راستا زمینه برای برگزاری آموزش‌ها فراهم و هیچ تعطیلی در روند آموزش دانش آموزان نخواهیم داشت.

بندری اضافه کرد: براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دستورالعمل‌های بهداشتی در ۸۰ درصد مدرسه‌های این استان رعایت شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

۲۰درصد دانش آموزان استان بوشهر فاقد ابزار لازم ارتباطی هستند

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۲۰درصد دانش آموزان استان بوشهر از ابزار لازم ارتباطی شامل گوشی تلفن همراه و تبلت محروم هستند که تلاش می‌شود با استفاده از کمک خیران، استانداری و وزارت آموزش و پرورش نیاز این دانش آموزان تامین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار