جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانى بسیج دانش آموزى آذربایجان غربى برگزار شد

ارومیه (پانا)- جلسه ستاد هماهنگى و پشتیبانى بسیج دانش آموزى آذربایجان غربى با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، جانشین سپاه شهدا، نماینده ولی فقیه در سپاه شهدا، مدیرکل نوسازى مدارس و سایر اعضاى این کمیته برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانى بسیج دانش آموزى آذربایجان غربى برگزار شد

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این نشست به اهمیت پرداختن به بعد تربیت اعتقادی و فرهنگی دانش آموزان گفت: در شرایط امروزی که هجمه های بسیاری از جهت های مختلف، قشر جوان را مورد هدف قرار داده، مجموعه هایی مثل بسیج و سپاه نیاز مبرم بوده و بهترین یار و یاور آموزش و پرورش در امر تربیت اعتقادی و فرهنگی دانش آموزان به حساب می آیند.

ابراهیم محمدی افزود: طرح شهید بهنام محمدی یکی از بهترین طرح های اجرایی در مدارس است که موجب تقویت ارتباط بین مدرسه، مسجد و خانواده می شود؛ مجموعه آموزش و پرورش همیشه برای اجرای این طرح در سطح گسترده ابراز علاقه کرده و امروز نیز در شرایط خاص بهداشتی موجود در کشور پیرو راهکارهای اجرای همراه با پروتکل های لازم هستیم.

وی در رابطه با همکاری و تعامل خوب با بسیج دانش آموزی نیز گفت: سال تحصیلی گذشته در بیش از 2500 مدرسه یادواره لاله های روشن را با همکاری و تعامل بسیج دانش آموزی اجرا کردیم و امسال نیز جشنواره بزرگ فرهنگی و هنری «علمدار» یادواره شهید قاسم سلیمانی را با محورهای شعر، داستان کوتاه، بیان خاطره، مقاله، خوشنویسی و نقاشی خط برای فرهنگیان و دانش آموزان برنامه ریزی کرده ایم.

جانشین سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این جلسه از تعامل بسیار خوب آموزش و پرورش و سپاه شهدا تقدیر کرد و گفت: استان اذربایجان غربی در بین استان های کشور به تعامل در بین مجموعه های مختلف مشهور است که این هماهنگی و تعامل در اموزش و پرورش سپاه شهدا بیش از هر مجموعه دیگری به چشم می خورد و این نکته نقطه قوت فعالیت های این دو مجموعه است.

الهوردی داداش زاده گفت: هدف ما کمک به تربیت نسلی موفق و متعهد همراه با شناخت دقیق از وضعیت دنیا و کشور است که در نهایت اعتلای نظام را به همراه خواهد داشت و در این مسیر همواره با برنامه های مختلف در کنار آموزش و پرورش و جامعه دانش اموزی خواهیم بود.

سپیده طیب قاسمى مدیر کل نوسازى و تجهیز مدارس آذربایجان غربى نیز در این جلسه در خصوص راه اندازى و تجهیز اتاق هاى بسیج در مدارس گفت: طبق دستورالعمل هاى مصوب مدارس ٦ کلاسه و بالاتر باید اتاق بسیج نیز داشته باشیم و در مدارس احداثى جدید نیز این مهم لحاظ شده و خواهد شد.

قاسمی ادامه داد:مدارس پرچم داران نظام حتی در دورترین نقاط کشور هستند؛ همه تشکیلات و سخت افزارهای مجموعه نوسازی و تجهیز مدارس استان برای بهره مندی دانش آموزان طراحی و تهیه شده اند و این تجهیزات چه در بسیج و چه در کلاس های درس در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

سرهنگ خلیل نژاد رییس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه شهدا نیز دراین نشست با ارایه گزارش از عملکرد این مجموعه گفت: سال تحصیلی گذشته 77 مدرسه با 231 مربی در شهید بهنام محمدی حضور داشتند که این طرح در این مدارس امسال نیز در حال اجرا است، همچنین رزمایش کمک مومنانه در دو مرحله اجرا شد، برنامه ریزی های لازم نیز برای برگزاری کلاس های عملی و طئوری آمادگی دفاعی صورت گرفته و امسال 345 مربی برای اجرای این درس با ما همکاری خواهند داشت.

وی گفت: امسال 40 عنوان برنامه در راستای تحقق سند تحول بنیادین از کانال وزارت اموزش و پرورش به مجموعه بسیج دانش آموزی ابلاغ شده و برنامه ریزی های لازم نیز برای اجرای آن صورت پذیرفته است.

به گفته خلیل نژاد 1300 پایگاه و 28 حوزه در مجموعه بسیج دانش آموزی فعالیت دارند و برای تجهیز این مکان ها با مدیرکل محترم نوسازی مدارس مذاکراتی صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار