معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی:

۳۰۰ معلم با آزمون استخدامی در خراسان شمالی جذب می شوند

بجنورد (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی خبر داد ۳۰۰ معلم با آزمون استخدامی در خراسان شمالی جذب می شوند.

کد مطلب: ۱۱۲۲۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
۳۰۰ معلم با آزمون استخدامی در خراسان شمالی جذب می شوند

علی خوش آینه گفت: سهم استان از جذب نیروی معلم از طریق ماده ۲۸ و آزمون استخدامی، ۳۰۰ نفر است که ۲.۲ درصد از مجموع سهم استخدام در آموزش و پرورش را دارد.

قنبرعلی خوش آیینه اظهار کرد: بخش عمده ای از نیروهای جذب شده در این آزمون، در آموزش ابتدایی مشغول به کار می شوند و مابقی در سایر رشته ها، وارد مدارس خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: شمار نیروهای فرهنگی در خراسان شمالی معادل ۱.۴ درصد نیروها در سطح کشور است اما در این آزمون، ۲.۲ درصد از مجموع جذب نیرو مربوط به این استان است.

خوش آیینه با بیان اینکه پراکندگی روستاها، نیروبری را در مدارس این استان افزایش داده است گفت: خراسان شمالی در پراکندگی روستایی، رتبه سوم کشور را دارد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به کمبود نیروی معلم گفت: مشکل کمبود معلم با تدابیر اندیشه شده، حل شده است و کلاسی بدون معلم نیست.

وی افزود: استفاده از توان نیروهای بازنشسته و اضافه کاری همکاران از جمله اقداماتی است که برای جبران کمبود معلم انجام شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال ۹۰۰ نفر از معلمان به بازنشستگی رسیده اند اما نیمی از آنان خواستار ادامه همکاری شده و در کلاس های درس حضور دارند.

اکنون ۱۸۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار معلم مشغول به تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار