ادعای آل خلیفه؛ برای گرفتن حق فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی صلح کردیم

تهران (پانا) - وزیر خارجه بحرین مدعی شد که توافق این کشور با رژیم صهیونیستی در راستای بازگرداندن حقوق فلسطینی‌ها و برقراری ثبات و امنیت در منطقه بوده است.

کد مطلب: ۱۱۲۲۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
ادعای آل خلیفه؛ برای گرفتن حق فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی صلح کردیم

عبداللطیف الزیانی وزیر خارجه بحرین در گفت‌و‌گویی تلاش کرد تا با توجیه اقدام کشورش برای سازش با رژیم صهیونیستی، آن را در جهت منافع فلسطینی‌ها جلوه دهد. الزیانی به شبکه اسکای نیوز گفت: «توافق صلح بحرین با اسرائیل گامی برای بازگرداندن حقوق مردم فلسطین و اجرای ابتکار عربی [طرح دو دولتی] است. این توافق منطقه را امن‌تر و با ثبات‌تر می‌کند.»

وزیر خارجه بحرین مدعی شد که منامه مسأله فلسطین را یک مسأله اصلی و بنیادی برای برقراری صلح می‌داند و برای رسیدن به راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کند و با سازش با اسرائیل «فرصت صلح و ثبات» را به مردم منطقه به ارمغان می‌آورد.

این مقام بحرینی در ادامه گفت که طرفین در این توافق بر لزوم تلاش برای نیل به یک راه‌حل به اصطلاح عادلانه و همه جانبه و همیشگی برای مسأله فلسطین تأکید کرده‌اند و منامه امیدوار است تا با این توافق افق‌های جدیدی برای بحث در خصوص باقی مسائل از جمله فلسطین باز شود.

او در ادامه با بیان اینکه اعتراضات برخی کشورها و گروهها را پیش بینی می‌کرده، مدعی شد که این تصمیمی از جانب پادشاه بحرین بوده و مردم بحرین نیز به تصمیم وی ایمان دارند. الزیانی سپس از دونالد ترامپ و دولت آمریکا برای محیا ساختن توافق با تل آویو تقدیر و تشکر کرد.

منبع: العالم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار