تنها نماینده بین‌المللی که آیت‌الله سیستانی با او دیدار کرد

تهران (پانا) - پلاسخارت به عنوان نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق، تنها مقام بین‌المللی است که آیت‌الله سیستانی حاضر است با او دیدار و گفت وگو کند.

کد مطلب: ۱۱۲۲۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تنها نماینده بین‌المللی که آیت‌الله سیستانی با او دیدار کرد

نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق امروز (یکشنبه) با آیت‌الله سیدعلی سیستانی مرجع عالی‌قدر این کشور، دیدار و گفت وگو کرد. «جنین هنیس پلاسخارت» در نجف اشرف با این مرجع عالی دینی دیدار و گفت وگو کرده است. پلاسخارت به عنوان نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق، تنها مقام بین‌المللی است که آیت‌الله سیستانی حاضر است با او دیدار و گفت‌وگو کند. هنوز درباره اهداف این دیدار و محورهایی که قرار است پلاسخارت با آیت الله سیستانی بحث و گفت‌وگو کند، گزارشی منتشر نشده است.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق پیش این در بحبوبه اعتراضات اجتماعی اکتبر 2019 تا فوریه 2020 در یازدهم نوامبر 2019 با آیت‌الله سیستانی دیدار و پیرامون اوضاع عراق با او بحث و گفت وگو کرد. این مرجع عالی‌قدر عراق در آن برهه از مهمترین حامیان اعتراضات مسالمت‌آمیز برای ایجاد تغییرها و انجام اصلاحات در کشور بود و از تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز خواست که خشونت‌گرایان را از صفوف خود دور کرده و بر مطالبات به حق خود اصرار ورزند.

در زمان حاضر، مساله انتخابات زودهنگام پارلمانی و بحث و جدل‌هایی که در خصوص تقسیم حوزه‌های انتخابیه و استفاده از کارت الکترونیکی برای دادن رای، از مسائل مورد مناقشه در عراق است. در همین حال نمایندگی سازمان ملل در عراق، به مسائل انسانی بازگرداندن آوارگان ناشی از جنگ با تروریسم به شهرهای خود و حمایت از قانون خشونت در خانواده و همچنین آغاز عملیات بازسازی در کشور اهتمام ویژه می‌دهد.

منبع: ایرنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار