مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی؛

هزینه کرد یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی برای حق بیمه زنان سرپرست خانوار

بجنورد (پانا) -مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد این نهاد سالانه به طور میانگین برای هر زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه می کند.

کد مطلب: ۱۱۲۲۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
هزینه کرد یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی برای حق بیمه زنان سرپرست خانوار

مجید الهی راد با اشاره به اینکه هم اکنون هزار و ۵۴۳ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۴۵۴ مجری طرح های اشتغال این نهاد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: این نهاد به طور میانگین برای هر زن سرپرست خانوار و مجری طرح‌های اشتغال سالانه، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به‌عنوان حق بیمه به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز می کند.
وی با بیان اینکه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی که به بازنشستگی و دریافت مستمری ماهیانه مادام العمر منتهی می‌شود یکی از مهمترین راه های توانمندسازی مددجویان است، افزود: زنان سرپرست خانوار در ۵۵ سالگی با داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بازنشستگی تأمین اجتماعی دریافت می کنند.
وی اضافه کرد: کمیته امداد خراسان شمالی زنان سرپرست خانوار بالای ۴۵ سال را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار داده تا پس از گذر ۱۰ سال بیمه پردازی و بهره‌مندی از مزایای مستمری از چرخه حمایت این نهاد خارج شوند.
وی یاد آور شد: این نهاد از سال ۸۹ پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال را آغاز کرده و تاکنون سرپرست ۲۳۱ خانوار از طریق دریافت این خدمت، بازنشسته شده و در حال دریافت مستمری از سازمان تامین اجتماعی هستند و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار