وزیر کشور خبر داد:

تدوین دو طرح ملی «مدیریت و ساماندهی مهاجرت» و « ساماندهی حاشیه نشینی»

تهران (پانا) - وزیر کشور از تدوین دو طرح ملی «مدیریت و ساماندهی مهاجرت» و « ساماندهی حاشیه نشینی» خبرداد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تدوین دو طرح ملی «مدیریت و ساماندهی مهاجرت» و « ساماندهی حاشیه نشینی»

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه صد و سی و چهارمین نشست شورای اجتماعی کشور با موضوع حاشیه‌نشینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه امروز شورای اجتماعی با موضوع حاشیه نشینی بود که این موضوع قبلا هم جزو دستورات ما بوده است ولی چون موضوعات پنجگانه‌ای که مقام معظم رهبری به عنوان اولویت مطرح کردند مدام گزارش گیری و رفع اشکال می‌کنیم که امروز هم موضوع حاشیه نشینی بود. در این جلسه وزارت مسکن و شهرسازی، شهرداری‌ها و دستگاه های معین هستند گزارش دادند.

وزیر کشور افزود: طرح جامعی تهیه کردیم و اجرا می‌کنیم که در آن هم تقسیم کار ملی شده و هم تقسیم کار دستگاهی شده است. گزارشی که امروز داده شد روند کار نسبت به قبل بسیار خوب است ولی فاصله ما با رفع مشکلات بسیار زیاد است و متاسفانه با شرایط اقتصادی حاکم در کشور که شاهد افزایش قیمت‌ها به ویژه مسکن هستیم در شهرهای کوچک به عنوان مبدا و در شهرهای بزرگ به عنوان مقصد منجر به حاشیه‌نشینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز ایرادات و موانع مطروحه را جمع بندی کردیم که مقرر شد با کمک مجلس دو طرح ملی مدیریت و ساماندهی مهاجرت و طرح ساماندهی حاشیه نشینی را به صورت قانونی درمی‌آید تا بتوانیم در بین دستگاه‌ها با اولویت‌بندی انجام دهیم.

وزیر کشور در ادامه گفت: یکی از گزارشاتی که امروز داده شد موضوع واحدهای تسهیلگری است که در شورای اجتماعی تصویب شد و در اکثر مناطق حاشیه ای وجود دارد و به نوعی رابط مردم و دستگاه ها هستند و جنبه مشارکتی مردم را تقویت می‌کنند که امیدواریم با مجموعه کارها گام های بلندتری را برداریم.

رحمانی فضلی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تکمیل کلانتری‌ها، مدارس و مراکز بهداشتی در مناطق حاشیه‌نشین نیز توضیح داد: به حاشیه‌نشینی از دو جهت به آن نگاه می‌کنیم که یک مساله آن بحث کالبدی و فیزیکی است و مساله بعدی بحث خدمات و مسایل اجتماعی در حاشیه‌نشینی است که امکانات خدماتی از جمله آب، برق، تلفن و مواردی از این قبیل را شامل می‌شود و امکانات اجتماعی در بخش تنظیم روابط اجتماعی، جرم، جنایت و موارد دیگر است.

وزیر کشور افزود: توانمندسازی مردم در مناطق حاشینه نشین اولویت اول ما است و به نهادها و سازمان‌ها تاکید کرده‌ایم که در این مناطق حضور داشته باشند و امر مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی را جدی بگیرند. همچنین پرداختن به موضوع مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی، مردم این مناطق را خودکفا می‌کند که برای مواردی که نیاز به تسهیلات وجود دارد نیز بهبخش‌های مربوطه گفته‌ایم تا تسهیلات لازم را فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار