رونمایی از درخواست‌های استراماچونی برای بازگشت به استقلال؛ ماموریت غیر ممکن

تهران (پانا) - هواداران استقلال باید بازگشت استراماچونی به این تیم را فراموش کنند. پیش‌شرط‌های آغاز مذاکره او با استقلال آنقدر عجیب و سخت است که هیچ مدیر عاقلی نمی‌تواند قول اجرای آنها را بدهد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از درخواست‌های استراماچونی برای بازگشت به استقلال؛ ماموریت غیر ممکن

شیرینی برد در دربی نیمه نهایی جام حذفی در ضربات پنالتی آنقدر برای هواداران استقلال زیاد بود که آنها را برای ساعتی به اوج رسانده بود اما این شیرینی 24 ساعت هم دوام نداشت و فرهاد مجیدی که یکبار دیگر به لطف دربی توانسته بود جایگاه اسطوره‌ای خودش را پیدا کند، با رفتاری عجیب که در فوتبال حرفه‌ای دنیا دیده نمی‌شود در آستانه حضور استقلال در فینال جام حذفی از سمت خود استعفا کرد و تیم را به حاشیه‌ای برد که در نهایت منجر به از دست رفتن قهرمانی در جام حذفی شد.

در چنین فضایی تنها چیزی که می‌توانست جلوی خشم هواداران استقلال را از مدیران این تیم و البته سرمربی کم تجربه تیمشان بگیرد، یک موضوع بود: « بازگشت آندره‌آ استراماچونی به استقلال »

پیش‌پرده‌های مهم پرونده بازگشت استراماچونی

فرهاد مجیدی در جنجالی که پس از دربی به راه انداخت بحث پیشنهاد باشگاه استقلال برای بازگشت استراماچونی را مطرح کرد اما آنطور که اتفاقات پیش رفته و منجر به رسیدن یک ایمیل به باشگاه استقلال شده است است، ظاهرا باید حرف‌های احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال پس از استعفا اینستاگرامی فرهاد مجیدی را صادقانه دانست که گفت آنها برای گرفتن تخفیف مطالبات گذشته به ایتالیا رفته بودند و خبری از مذاکره برای بازگشت استراماچونی نبوده است.

برای روشن‌تر شدن موضوع تا رسیدن به ایمیل ارسال شده به باشگاه استقلال، جا دارد که دو مقطع تاریخی را مد نظر قرار داد:

1- پیش از فینال جام حذفی و در ماجرای استعفای فرهاد مجیدی، مدیرعامل باشگاه استقلال پیش از فینال جام حذفی تاکید کرده بود که در ماجرای سفر او به ایتالیا به هیچ عنوان بحثی برای بازگشت استراماچونی به ایران مطرح نشده و آنها در مذاکره خود فقط به دنبال این بودند که بتوانند بابت نزدیک به 3 میلیون یورو از سرمربی ایتالیایی تخفیف بگیرند.

2- پس از فینال جام حذفی و ناکامی استقلال در رسیدن به جام که با جدایی فرهاد مجیدی همراه بود، رسانه رسمی باشگاه استقلال با انتشار بیانیه‌ای کوتاه از پایان همکاری با فرهاد مجیدی و آغاز تلاش این باشگاه برای بازگشت استراماچونی به ایران و استقلال خبر داد.

با بیانیه‌ای که استقلالی‌ها منتشر کردند و از آغاز مذاکرات برای بازگشت استراماچونی خبر دادند، اینطور به نظر می‌رسید که باید حرف‌های فرهاد مجیدی را درست دانست که مدعی شده بودند مدیرعامل استقلال پیش از دربی به دنبال بازگشت استراماچونی بوده است، اما افشا شدن رسیدن یک ایمیل به باشگاه استقلال بخشی از این معما را حل کرد.

صادق دروردگر که از مدیران سازمان لیگ فوتبال ایران است و طی هفته اخیر بارها تاکید کرده که استراماچونی به استقلال برنخواهد گشت، امروز روی آنتن برنامه صبحگاهی صدا و سیما از ارسال یک ایمیل به باشگاه استقلال از سوی وکیل آندره‌آ استراماچونی به باشگاه استقلال خبر داد که حاوی سه شرط برا بازگشت به استقلال بوده است:

1- رقم یک میلیون و ششصد هزار یورو مطالبات استراماچونی پیش از مذاکرات پرداخت شود.

2- وزارت ورزش و جوانان نامه رسمی منتشر کنند که در آن ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی در فوتبال ایران برداشته شود.

3- پس از اجرای دو شرط اول، شرایط مذاکره فراهم خواهد شد و نماینده استراماچونی به قطر می‌رود تا مذاکره کند. کف رقم پیشنهادی برای قرارداد جدید 2 میلیون یورو است.

ماموریت غیر ممکن

از آنجا که احمد سعادتمند مدیری نیست که یک شبه به مدیرعاملی باشگاه استقلال رسیده بود و سال‌ها تجربه مدیریت دارد و البته معاون وزیر ورزش و جوانان هم بوده است، قطعا بهتر از هر کسی می‌داند که در وضعیت مالی فعلی اجرای شروط استراماچونی ممکن نخواهد بود. آنها باید رقمی نزدیک به 44 میلیارد تومان به استراماچونی در همان ابتدای کار و پیش از مذاکره پرداخت کنند و البته در همین روزهای جاری باید مبلغی در حدود 15 میلیارد تومان به وینفرد شفر بدهند. رقمی که در فضای فعلی تنها از عهده یک باشگاه در فوتبال ایران برمی‌آید و پرسپولیس و استقلال توان پرداخت آنرا به صورت یکجا نخواهند داشت.

ارسال این ایمیل به عنوان پیش شرط‌های مذاکره نشان می‌دهد که پیش از فینال جام حذفی هیچ مذاکره‌ای از سوی باشگاه استقلال با استراماچونی انجام نشده که اگر انجام شده بود، سعادتمند عاقل‌تر از این بود که خودش را با هواداران این تیم وارد بازی بازگشت استراماچونی به استقلال می‌کرد.

به عبارت دیگر، سکوتی که طی روزهای اخیر از سوی مدیرعامل استقلال صورت پذیرفته و شاهد آن هستیم، شاید به نوعی آچمز شدن او در برابر خواسته‌های استراماچونی باشد، درخواست‌های عجیب که بازگشت سرمربی محبوب آبی‌ها را با وضعیت مالی فعلی غیر ممکن کرده است و البته در مقابل هوادارانی قرار دارند که هیچ چیز جز بازگشت استراماچونی آنها را آرام نخواهد کرد.

البته در کنار مسئله مالی باشگاه استقلال، بند دوم درخواست استراماچونی هم عامل دیگری است که او را از استقلال دور خواهد کرد. سرمربی ایتالیایی به صورت مستقیم در مسائل ورزش ایران دخالت کرده و احتمالا برای باز شدن مسیر جذب خارجی‌های جدید برای استقلال درخواستی بزرگ را دارد که احتمال پذیرش آن از سوی وزیر ورزش و جوانان بسیار کم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار